[MD-sorular] YNT: 3x3 kare

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
11 Tem 2009 Cmt 19:26:39 EEST

  0 0 0
  0 0 1

Böyle bir baslangic benim yazdigim cözümde yok. Cünkü ben hep üc tane 1'le baslamistim.

Yaptigim hata da suydu: Istenilen sarti olusturmak icin önce 3 cift sayiyi yerlestirmemiz gerekiyor. Böyle baslayarak bütün durumlari "örtebilecegimizi" zannetmistim. Ama Hasan Bilgin Bicer bana bir karsi örnek söyledi.

Yalniz ben zaten böyle bir hatanin oldugunu farkedip gruba bir mail atmistim, "benim cözümüm yanlis" demistim. O mail herkese gitmedi galiba. Tekrar asagiya kopyaliyorum onu:
--------
Hasan Bilgin Bicer'in uyarilari üzerine iki farkli hatami farkettim:

Birincisi benim yöntem ayni dizilimleri birden fazla sayiyor. Bu düzeltilebilir bir hata.

Ikinci hatayi düzeltmek daha zor. Kendisi bana su karsi örnegi verdi:
c*c

*c*

*c*
Buradan
hangi cift sayiyi cikarirsaniz cikarin, geri kalan 3 cift sayi her
satirda ve her sütunda en az bir tane olacak sekilde kalmiyorlar. Ama
bu dizilimde yine de her satirin ve her sütunun carpimi cift sayi.

Yani soruyu yanlis cevaplamisim. Bence cok güzel bir soru.
Simdi soruyu cözecek vaktim olmadigindan hatami belirtmekle yetiniyorum.

Soru su sekilde genellestirilebilir :
n x n kutulara k tanesi cift olmak üzere n^2 tane sayiyi kac farkli sekilde yerlestirmelisiniz ki her
 satirin ve her sütunun carpimi cift olsun.

Hasan'a tekrar tesekkürler.

Tibet