[MD-sorular] Ismet Berkan

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
16 Tem 2009 Per 18:58:23 EEST

vatandasin ac olmasini kaptializme baglamis.
matematigin kötü olmasini degil.

hintliler de ac ama matematikte iyiler.
Yani vatandasin ac olmasinin matematikle bir ilgisi yok.
Matematik de tüm bilimler gibi tarih boyunca insanlarin doymasi icin degil daha cok ölmesi icin gelistirilmistir. Yine de matematik bence tüm "bilim"ler arasinda en masumu.

Ismet Berkan'in "ben
matematige ne kadar deger veriyorum bakin, demek ki ben matematikten
anliyorum, yani görüyorsunuz ya ne kadar zeki bir insanim" seklinde zevzemesi söz konusu yine. Kompleksli midir nedir? böyle garip yazilar yazip duruyor.

Hem "tüm parami matematige verirdim" ne demek hakkaten? Ver bilader, tutan mi var?

Asil sirketler, matematik bölümlerine ve organizasyonlarina para
 vermeli.
Neden?
Cünkü
düsük kazanci olan insanlardan devlet vergi aliyor. Bu paranin bir
kismini egitime yatiriyor. Örnegin matematikci yetistirmeye harciyor.
Bu matematikciler sonra cikip sirketlerde calisiyorlar. Yani büyük
sirketler icin kalifiye eleman yetistiriliyor üniversitelerde. Parasi
kimden cikiyor? Bu isten bir fayda görmeyen siradan insandan.
Sirketler, ise aldiklari matematikci basina o matematikcinin yetismesi icin gereken parayi kim harcadiysa ona ödemeli.
Bu salt matematikciler icin degil diger bütün egitim dallari icin böyle.

Ismet
Berkan "ben matematik sevdalisiyim, meraklisiyim, bakin ne kadar zeki
bir insanim" yazisi yazmis. Hic de orjinal bir sey yazmamis bence. Asil
mesele yukarida degindigim mesele cünkü. Böyle 5. sinif köse yazilarini
buraya copy paste etmeyiniz lütfen.

Ayrica kapitalizmin allah belasini versin. Bence bu laf her yere sokusturulabilir. Konuyla baglantisi olmasina gerek
 yok.

biraz da ben geyik yapayim dedim

tibet