[MD-sorular] secim beliti ve yiannis moschovakis ile yazışma

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
18 Tem 2009 Cmt 00:35:07 EEST

Secim Beliti'nden daha 19'uncu yuzyilda (adini anmadan tabii ki) ilk sozeden
Peano'dur. Olaganustu bir adam bu Peano. Caginin cok cok otesinde. Soyle bir
sey der bir makalesinde: "Bu, her kumeden bir eleman secilerek yapilabilir
ama tabii ki bu kabul edilemez bir yontemdir."

Ve Peano bunu bir analiz makalesinde yazar.

Dediginiz hic dogru degil.

MD'nin ayni sayisinda Hahn-Banach Teoremi vardir. Fonksiyonel analizin
vazgecilmezlerindendir. O sayyi dediginiz gibi satir satir okumussaniz
gormus olmalisiniz.

Hahn-Banach'siz bir analiz kurami, olsa olsa ekonomik analiz filan gibi bir
sey olurdu herhalde.

Ali

  _____