[MD-sorular] yök katsayıyı kaldırdı, imam matematikçiler geliyor

Ege Azuz egeselazuz at gmail.com
21 Tem 2009 Sal 20:05:45 EEST

Tesbih tanesi sayıları teorisi okutulacak matematik bölümlerinde. Hu çekme
zincirlerinin esneklik teorisi okutulacak. Belki de... İleride... Allah
korusun!

Az önce gelen habere göre yök katsayıyı kaldırdı. Yıllardır kanayan yaraydı.
İçeriğini bilmiyorum, tartışılabilir. Ancak adı bile güzel, duyulmaya
hasretti, bir çokları (onlarca milyon) tarafından en azından. Yorumlar
gelmeye başladı. Bir yorum (Sözde Rehberci, vakıf üniversite baronlarının
suratına saniyede 99869766876 tane yapay gülücükler saçan ve onları
programında hiç eleştirmeyen -işten atılmasın diye- Sadık Gültekin):
tercihlerin başlamasına iki gün kala gelen bu kararla, çoğu öğrenci (ki bu
sene barajı geçen kişi sayısı azalmış) tercih yapmaycak. Seneye yapacak daha
çok çalışıp. Sonuç: bu sene üniversiteler boş... Bundan sonra yök
üniversitelerde mini etek sayağı mı getirir ne... Ancak benim bir talebim
var. Üniversitelerde, aslında genel olarak bu ülkede, *tuvaletlerde koyacak
yok*. Yani, içinde bir sehpa vs gibi kitabınızı çantanızı koymak için bir
yer. Af buyrun, büyük aptes yaparken sorun oluyor. Askılığı koparmışlar,
yerler ıslak.. Pis yere çantayı mecburen koyuyoruz. Veya elde çantayla aptes
yapıyoruz. Bununla ilgili bir karikatür var örneğin:
http://img257.imageshack.us/img257/4323/hpim0289bd7.jpg

Montla... Benim yökten dileğim çanta vs koyacak yer yapması. Hoş ben hem
montla hem çantayla büyük aptes yapmış biriyim. Büyük marifet.

2- ALES'in geçerliliği 3 yıla çıkmış diye bir söylenti var. Doğrusu nedir?

3-Harçlara yüzde 100 zam gelecekmiş. Yüzde yüz...?? Hep yüzde 10 falan
olurdu. Gelecek mi hakkaten?

E.