[MD-sorular] yök katsayýyý kaldýrdý, imam matematikçiler geliyor

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
21 Tem 2009 Sal 22:29:59 EEST

Islamcilar biyoloji egitimi icin tehlikeli olabilirler ama matematik egitimi icin tehlikeli degiller. Ben müslüman degilim, ama ortacagda iyi matematik yapmis müslümanlar Allah icin.
Iki anlamda da "Allah icin".

Dinle matematigin birbirlerine karsit ya da destekler bir yani yok.

Ama biyolojide sorun var tabi. Adam diyor ki Adem'i Allah topraktan olusturdu, Havva Adem'in kaburga kemiginden oldu falan...
Böyle seylere inanan birinin biyoloji bilimine zarar vermesini beklerim.

Keza bilimteknik dergisinin evrim teorisi kapaginin basina gelenleri biliyoruz.
Ama adamlar gittiler Cahit Arf'i paranin üstüne koydular. Bir biyolog olsaydi hayatta koymazlardi, bu da bir gercek.

Diger gerizekalilar ne yapiyor... Tarih derslerinde, cografya derslerinde bir sürü fasist zirvalik. Bu dinci iktidar o irkci salakligi biraz azaltiyor bir yandan da.

Ilkögretimdeki, ortaögretimdeki bir cok tarih, cografya, vatandaslik bilgisi kitabi aciktan irkci kitaplardi. Birkac dar sol cevre disinda kimsenin buna sesinin ciktigini hatirlamiyorum.

Ama dinciler bir sey yapinca örnegin matematik egitimine zarar verecekleri benzeri bir cok sacma paranoya hemen herkesin aklinda olusuveriyor.

Al birini vur ötekine durumu var.

Insanlar sagduyusuz hareket ettikleri icin bu kutuplasmada hemen bir taraf tutuyorlar.
O yüzden de böyle sacma bir ortam olustu memlekette.
Allah kolaylik versin.

Insanlarin ortak cikarina olan sey bunlarin bu kutuplastirma oyununa gelmeden her meseleyi dogru düzgün tartisabilmek.

"Dinciler puan olayini degistirdi, matematikte de tesbih sayacagiz artik" seklinde yaklasirsaniz olaya, hicbir seyi tartisamazsiniz.

Bu aptal ortam umarim 10 yil daha sürmez.

tibet