[MD-sorular] Yök katsayı değişikliği üzerine

Fatih Gürses yahyagurses at hotmail.com
22 Tem 2009 Çar 15:47:31 EEST

Sevgili Emrah,
Dediğiniz gibi İHL'ler imam ve hatip yetiştirmek içindir ancak şunu sormalı:ilköğretim mezunu veliseye girmeye aday olan bir gencin gelecek konusundaki planları ne kadar şekillenmiştir?Gençlero okullara özel iradesiyle gidebilir veya gitmeyebilir ama ilköğretim ve lise'nin şimdiki halini gözönüne aldığınızda siz ona diyemezsiniz ki,"Kardeşim,sen bu kulvardan dışarıya çıkmayacaksın."İnsanların temayülleri pekala değişebilir.Mesela ben Cebir'e ilgiliydim ama şimdi Kompleks çalışıyorum.
Ben size örneklendirme yöntemiyle iddiamı göstereyim:   Benim lisans mezuniyetimi aldığım üniversitede devrem olan bir bayan İHL mezunuydu.Katsayı adaletsizliğine rağmençok yüksek bir gayretle bölüme girmiş.Belki puanı kırılmasaydı daha iyi yerlere de gidebilirdi.Matematik bölümü'nü biricilikle bitirdi.Şimdi kendisi matematik bölümü'nün en gözde asistanlarından.Yine üniversitemde fizik bölümü'nden devrem olan bir bay da İHL mezunu.O da çok ciddi bir çalışmanın neticesinde ama puanı kırıldığı için ancak buraya gelebilmiş.Fizik'ten ikincilikle mezun oldu ve Fizik bölümünün en iyi asistanlarından biridir.Onlar bu mevkiilere gelirken hiçbir siyasetçinin yardımını almadılar.Hatta "ne mezunusun?" diye sorulduğunda "İHL" demiyorlar (veya diyemiyorlar),"meslek lisesi mezunuyum" diyorlardı.Birileri kullanmaya çalışıyor(?) diye İHL'li gençlerinüzerine gidilmesi ne kadar saçma!Sırf "kullanılabilirsin ha!" vehmi yüzünden bir takım haklardan mahrum edilse idiniz,ne hissederdiniz?Yukarıdaki iki örnek ve onlar gibi daha nicesi,alınlarının teriyle bulundukları yerleri hak ettiler.Yukarıdaki iki arkadaşıma üniversiteye uğradığım zaman ister iseniz sizin adınıza sorayım:"Niye imam olmadınız?" diye.Ne dersiniz?
İHL'nin tanım ve fonksiyonunu ve ÖSS bürokrasisini değerlendirirken ilköğretim ve lise,hatta tüm eğitim sistemi'nin etkilerini de hesaba katmalısınız,aksi taktirde değerlendirmenizde boşluklar olacaktır.
Örnekler kafi gelmezse bana bir sayı yollayın(şimdiye kadar İHL mezunlarının sayısından fazla olmasın :)).Ben de size o sayı kadar örnek(bilim,kültür,san'at,eğitim,sağlık ve sair alanlarda yurduna ve insanlığa faydalı işler yapmış)İHL mezunu bulmaya çalışayım.
Bu e-posta ile gruba vermiş olduğum rahatsızlık için özür dilerim.
Fatih.

Önyargıları kırmak atom çekirdeğini parçalamaktan daha zordur. EINSTEIN