[MD-sorular] Yök katsayı değişikliği üzerine

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
22 Tem 2009 Çar 15:59:18 EEST

Temayulleri degisecek olan insanlar icin normal liseler, anadolu liseleri,
fen liseleri var. Anadolu liseleri artik yok galiba gerci, ama yakin bir
gecmise kadar vardi.

Bir ogrenci meslek lisesine gidiyorsa, kendi istegi veya ailesinin istegi
ile bir yola girmis demektir. O yoldan cikilamaz diye bir kural da yok,
sizin de yazdiginiz gibi isteyen pekala cikabiliyor. Ornegin turizm meslek
lisesi mezunu bir ogrenci atom fizikcisi olabilir isterse, ama bir fen
lisesi ya da bir normal lise mezunundan daha cok cabalamasi gerekmesi
normal. Kaldi ki, daha onceki mailde de yazdigim gibi ulkenin meslek lisesi
ve/veya yuksekokul mezunlarina ihtiyaci var.

Burada sorun, ailelerin "dinini ogrensin" diye cocuklarini imam hatip
liselerine gondermesi. Buna engel olacak olan da, planli bir ortaogretim
sistemi, yani hukumet. O da bu memlekette yok. Imam hatip liselerinin yarisi
normal liseye cevrilse, daha hala ulkenin imam ihtiyacindan daha cok imam
hatip mezunu olur.

Kerem