[MD-sorular] Muzik enstrumani yapimi

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
26 Tem 2009 Paz 11:25:57 EEST

Sorunuz tam anlasilmiyor aslinda. Matematiksel analizini mi yapmak
istiyorsunuz?

Ince bir telin titresince cikardigi sesin frekansi, teldeki gerilme
kuvvetine baglidir. Elbette ki harmonik sesler de elde edeceksiniz, yani tek
bir frekansta ses gelmez, bu frekansin tamsayi katlarinda da ses elde
edersiniz. Cubugun nasil tutturuldugu elbette ki onemlidir, cok sey
degistirir.

"Vibration of continuous systems" diye bir arayin isterseniz.

Kerem