[MD-sorular] Muzik enstrumani yapimi

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
26 Tem 2009 Paz 13:25:07 EEST

Tekrar merhaba ,

Hic bir sey bilmiyorum desem yalan olmaz , arkeoloji okudum ve bu konularda
hic egitim almadim.
Amacim bir kagit kalinliginda hem cok hafif , hem de cok ucuz enstruman
uretmek.
Aslinda cubuk kullanmiyacagim , o isin daha kolay anlasilmasi icin ,
istedigim sey cok ince , 2 boyutlu buyuk bir levhadan keserek enstruman
cikarmak , her sey bu tek kesimden cikacak , serit halinde kesilmis levha
tel yerine gececek
Yani bir defter kagidindan keserek bir enstruman yaptiginizi dusunun ,
benimkide oyle bir sey
Ogrenmek istedigim , uzerine hic gerilim yuklenmemis bu seritler nasil
davranir ? Tel degistirme , alma , germe derdinden kurtulmak istiyorum , bir
de sol elimin parmaklari bu seritlere dokununca ve sag elim seriti siyirinca
, bir titresim cikarmi yoksa butun sistem susar mi ?
Bu isi nasil hesaplariz , hangi notalar cikacak nasil biliriz ? FEA mi lazim
?
Kusura bakmayin , ne kadar matematikle ilgilidir , bilmiyorum.

Saygilar ,

Mustafa Umut Sarac