[MD-sorular] Ayso

Ali Nesin anesin at bilgi.edu.tr
28 Tem 2009 Sal 10:35:34 EEST

5-6 sayfalik bir sey oldugunu sanmiyorum.
Izometriye f diyelim.
Once Z x Z'den bir t otelemesiyle, O(0, 0) noktasini gittigi yerden O noktasina getir.
O zaman tf, O noktasini sabitleyen bir izometridir.
O noktasini merkez kabul eden (1, 1), (1, -1), (-1, 1), (-1, -1) karesine bak.
D8'in bir s elemaniyla bu kareyi tf altinda gittigi yerden kendisine geri getir.
O zaman stf, O noktasini ve yukardaki karenin dort kosesini sabitleyen bir izometridir.
Boyle bir izometrinin Id = 1 oldugunu gostermek kolay.
Demek ki stf = 1, yani f = t^{-1}s^{-1} \in (Z x Z)D8.