[MD-sorular] Iki karenin toplami 1 sorusu

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
28 Tem 2009 Sal 14:39:29 EEST

Bu grubun sonlu eleman tarafından gerildiğini sanmıyorum.

Bir süre uğraşmama rağmen bunu gösteremedim. Şuradan bir şey çıkabilir mi?

Q x Q üzerindeki bu işlemi karmaşık sayıların çarpma işlemi altında bir
altkümesi olarak görebiliriz.

Bu işlemi birim çembere kısıtladığımız zaman da S^1'in bir altgrubunu elde
ediyoruz.

Sonsuz adet pisagor üçlüsü var ve bunlar çember üzerinde sonsuz adet nokta
oluşturuyorlar: rasgele n ve m tamsayıları için  (2nm/(n^2 + m^2), (n^2 -
m^2)/(n^2 + m^2) ).

Bunları düşünerek bir şey elde etmek mümkün olabilir mi?