[MD-sorular] : sonsuz kme, Ali Nesin yardm plz....

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
31 Tem 2009 Cum 02:52:38 EEST

Evet Galile tamkare olan sayilarin ( {1,4,9,16,...} ) dogal sayilara kiyasla ne kadar cok oldugunu tartisiyor.
Diyor ki: "Her dogal sayi tamkare olmadigina göre dogal sayilar daha cok olmali.
Ama her dogal sayinin bir karesi olduguna göre ayni sayida olmalilar."
Sonra da söyle diyor: "Esitlik, büyüklük, kücüklük gibi kavramlar sonsuzlukta anlamini yitiriyor, bu kavramlar sadece sonlu durumlarda anlamlidir."

Bugün matematik tarihi sinavinda gelecek bu muhabbet diye bekledim, gelmedi.
Onun yerine e-mail grubunda geldi.