[MD-sorular] para tuzagi

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
1 Haz 2009 Pzt 00:55:48 EEST

Cok ilginc bir ihtimal hesabi ödevim var, daha cözemedim ama cözecegim.
Soruyu ilginc buldugumdan buraya yaziyorum. Klasik bir soruya benziyor, ihtimal hesabini iyi bilenler cözüm yolunu da biliyorlardir kesin, ama daha önce böyle bir soru görmemis olanlar icin (benim gibi) cok ilginc bir soru.

Bakkalda futbolcu kartlari satiliyor. 32 takimin futbolculari bunlar, her takimda 20 futbolcu var.
Kartlar bakkalda tanesi 10 kurustan satiliyor, ama poset icinde. Yani alirken hangi futbolcunun resmini tasiyan karti aldiginizi bilmiyorsunuz.
Bir cocugun bütün kartlari biriktirmesi icin ortalama kac para harcamasi gerekir?

Güzel ve kisa bir yol bulmaya calisiyorum, bulamadim.

tibet