[MD-sorular] ÇİN'Lİ

dede dede_47 at mynet.com
1 Haz 2009 Pzt 22:22:57 EEST

Sayın Özgür Başkaya;

Bana hitaben, malum Çin’linin
“işleri” nedeniyle bu
konulardaki

“görüşlerinizi” yazmışsınız.Muhatap beni
aldığınız için, ben
de sizi

muhatap alarak bu konudaki “kişisel”
düşüncelerimi
kısaca yazayım.Ama

“düşüncelerimi” galiba maddeler halinde
yazarsam daha iyi
olacak:

1- Çin’li Chun-Xuan Jiang isimli şahıs, daha
önce yazılan

”Riemann Varsayımının
Yanlışlığı”,”Fermat Problemine
Wiles’in Kanıtının

Yanlış olduğu”,” Wiles’in Fermat
Problemini Anlayamadığı”
gibi iddia ve “kanıtlarının” dışında,”Riemann’ın
1859 tarihli Zeta
Fonksiyonuyla İlgili Makalesinin Yanlış Olduğu”,

özel geliştirilmiş “Jiang Sayı Teorisi”
olduğu; Mertenn,Schinzel
Varsayımlarını kanıtladığı,Asal sayılar konusunda çok zorlu ve halen
çözülmemiş

(İkiz asallar sorunu gibi) bir çok
“problemi” çözdüğü, yazdığı
yazılarından

anlaşılmaktadır. Bunların çoğu tarafımdan mevcut
bilgimle
sınırlı olmak kaydıyla

incelenmiş,ve(kendimce) bazı hatalar bulunmuştur.

2-Bu zatın, sadece matematikte değil;“Yeni bir
Gravitasyon
Formülü”;”Sıcaklığın

Göreceli (Relativiste) Değişimi” gibi fizik
alanında bile  “çığır açıcı”
yazıları ve keşifleri var!

3-Bu kadar geniş ve “iddialı” yazılar
yazan birisinde
“ciddilik ve tutarlılık”

görülseydi, hele akademik bir “çevrenin”
unvanlı birisi
olarak muhakkak bu

zat çağımızın “Gauss’u” olurdu;
bunda kuşkunuz olmasın!(Kendi
yok bilgimle,

öncede yazdığım gibi bir hata bulabilmişsem, gerisini
artık
düşünün..) Benim bu şahsın

çalışmalarına aralıklı 3 yıl harcamam
“araştırıcılığımı”
değil,”salaklığımı” gösterir!

(Tek faydam; makaleleriyle “boğuşurken”
İngilizce’mi”
ilerletmiş olmamdır!)

4-Çağımıza gelinceye kadar her alanda, özellikle pozitif
bilimlerde “hemen görünür mücevherler” başkalarınca
toplanmıştır.(bu kolay
toplamada maalesef “bizler” uykudaydık).Bugün bu
“mücevherler” bırakın toprağın
altını, “7 kat yerin dibine” itelenmiştir; öyle bir kişi, iki
kişi ile kolayca
bulunamayacak
 denli “diplere, köşelere” saklanılmış
bir durumdadır bu
“mücevherler”. Günümüzde herhangi bir kişinin (özellikle
matematikte) bu
“mücevherlerden bir tanesini” bile bulabilmesi olanaksız
değilse bile, çok çok
zordur. Hele bu “kişinin” yeterli “eğitim, birikim ve
donanımı” yoksa; bence
“mümkün” değildir bir şey bulması! Bulamaz mı? Bulabilir, ama
olasılığı
neredeyse “sıfır”!

5-Kendi “aklınıza” lütfen
sorun:Gerçekleşme/bulunma
olasılığı çok düşük bir iş/çalışma için ne kadar
“talipli/hevesli” olursunuz?
Hele bir “akademik yarışın” içindeyseniz…Bu konuda
eğitimli insanlara
(hocalarımıza) haksızlık yapmayalım; olaya onların penceresinden de
bakmaya çalışalım.Örneğin
birisi size “Ben Peano belitlerinin yanlışlığını
“kanıtlıyorum” dese; ona ne
yanıt verirsiniz?Yüzlerce yıldır bu belitler üzerine kurulu defalarca
“denenmiş” aritmetikten mi, yoksa o kişiden mi
kuşkulanırsınız?Aklı başında
herkes öncelikle bu kişiden kuşkulanmalıdır.Yüzlerce yıldır aritmetiğin
içinde olan
insanlardan herhalde “akıllı” olduğunuzun hemen “kabul
edilmesini” beklemek
doğru olmaz sanırım.

6-Birçok insan bu konularda geçmişten
“nostaljik” örnekler
verirler.”Ramanjuan’ı, İngiliz Hardy keşfetmeseydi, bugün
sahip olduğumuz
birçok “formül/bilgiden” yoksun kalırdık” savunması
yaparlar. Evet; İstanbul’un
tüm “çöplerini” bir ömür karıştırırsanız, belki bir
“altın” bulursunuz; ama
başkaları “yardım/arkadaşlık” etmiyor diye onları suçlamak
doğru olmaz!

7-Birisinin bir şey yaptığına “İnanmaları için
önce kimliğe
bakılıyor” diyorsunuz; ya neye baksınlar? Örneğin siz hasta olduğunuzda
herhangi bir “kişiye mi” yoksa üstünde
“Dr….”

yazan bir yere mi gidersiniz? Her
“olgunun” kendi iç dinamiği
var; o dinamiği eleştirmek

kanımca gereksiz.Bu dinamiği çalıştıran insanları
“kendini
beğenmiş, yalnızca kendisi bir şey yapabilen, başkalarının yapabileceğine
inanmayan, burnu büyük, egosu yüksek” insanlar diye bakmak ta kanımca
yanlıştır. Nasıl bir marangoz,”füze yaptım” demesi inandırıcı
değilse,”amatör”
birisinin de bir bilim dalında “bir şey” yapabilmesi o kadar
inandırıcı
değildir.

8-Kanımca gerekli “silahları” elde
etmeden “savaş kazandım!”
demek hatadır.”Savaşı ne ile kazandın?” sorusu havada kalır.
Bu belki “genç
yeteneklerin” önünü tıkayan bir hal; ancak unutmayın “özü
sağlam her tohum,
atıldığı yer kaya üstü olsa bile oradan bir gün filiz/meyve”
verecektir! Genç
bir “yetenek” kayaya itilip bırakıldığına üzülmemeli, oradan
“meyve vermenin”
çabası içinde olmalıdır. Bir Gloise düşünün: Ertesi sabah yapacağı
düelloda öleceğini
ve çalışmalarının, o çağın “matematik büyüklerince kabul
edilmediğini”

bilmesine rağmen, sabaha kadar bildiklerini
“kağıda”
döktü! İşte bugünkü “Grup Kuramı” ve efsaneleşen ismi! Bu ve
benzeri örneklerin
düşünülmesi ”yaratıcılık” açısından daha iyi örneklerdir
kanımca..Örneğin
“Elimde rasyonel saylar dahilinde
bir teoremim var, ayni zamanda reel sayılar
dahilinde bir hipotezdir”. diyor ve bununla kendi  hocalarının tutumunun bile “moralinizi”
bozup
“hevesinizi” kırdığını söylüyorsunuz.Hiç
moraliniz/hevesiniz  bozulup/kırılmasın.Eğer
yaptığınız bir
çalışmanın “özgün” olduğuna inanıyorsanız; onu yaptığınız
noter benzeri bir
“saptamadan” sonra yazıya döküp (mümkünse kendi paranızla
kitap halinde
yayınlayarak) gelecek kuşaklara emanet etmeniz en doğru yoldur.Hiç endişeniz
olmasın, çalışmanız “özgünse” muhakkak
“birileri”  bir gün bunu “gün ışığına”
çıkarır
isminizle..”Özgün çalışma” değilse; yaşamınızda matematik gibi
bir “güzellikle
koyun koyuna “ yaşadığınız
“mutluluk” size yeter! Bilime hizmet kanımca “zor bir
uğraştır”,dikenlerinden
“yılmamak” gerek!

9-Benim “bazı fikirlerimi” beğenmenize
teşekkür ederim;
ancak sürekli “her fikrimin beğenilmesi” beni rahatsız eder!
Zira, “beğenilmek”
insanı “tembel;  “eleştiri” üretken
yapar.

10-Bu ileti “üyelerin” sabrını zorladı,