[MD-sorular] Mandelbrot , ekonomi , gemi

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
5 Haz 2009 Cum 02:58:30 EEST

Mandelbrot , 150 yillik amerikan ingiliz pamuk fiyatlarinin basit bir grafik
cizdigini bulmustu , bugunku grafikler ekonominin ne zaman duzelecegini
gosteriyor , ilgilenen bilen var mi ?

uzun zamana yayilmis bir film ve 2 kitaptan aklimda kalanlar hakkinda
aydinlanmak istiyorum, yardimci olursaniz sevinirim,

Birincisi sivilarin bir beze dokuldugunde mandelbrot fraktali
olusturmasindan etkilenen bir matematikcinin ekonominim gunluk gidisi
hakkinda ongorulerde bulunabilecegi bir sistem gelistirmesi

Ikincisi , gleick in kaos kitabinda okudugum 150 yillik pamuk fiyatlarinin
hep ongorulebilir bir grafikte fiyatlanmasi

Ucuncusu , mandelbrot un demin gecen fraktaline , bilgisayarli tasarim
programinin bir cok farkli iterasyondan sonra ulasmasi , her seferinde
basladiginda baska grafikler cizmesi ama sonucrta hep ayni yere varmasi

Ve sonuncusu , 2 numarali ongorulebilirligi kullanarak ve bir ve uc numarali
teknolojilerle gemilerde akiskanin kaos yapmiyacagi sekiller cizmek , bunu
ben dusundum , bu konu cok ilginc grafikler veriyor bende onlara bayiliyorum

Dummies icin kitaplar var , o seviyede anlatirsaniz sevinirim

Mustafa Umut Sarac