[MD-sorular] sharply transitive

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
10 Haz 2009 Çar 01:51:48 EEST

Sharply 4 ve 5 transitive grup ornegi: Matthieu gruplari.
Bkz. Passmann, Permutation Groups.
Piyasada bulunmaz saniyorum bu kitap.
Gorenstein'in Finite Groups kitaplarinda da olmali.
Bir de Gorenstein-Lyons-Salomon'da olabilir.

28'inci mertebeden gruplar: Ya Sylow-2 ya da Sylow 7 normal olmak zorunda.
Demek ki grup S_2 semidirect product S_7 ya da tam tersi S_7 semidirect
product S_2.
S_7, dongusel olmak zorunda. S_2 ise ya Z/4Z ya da Z/2Z x Z/2Z.
S_7 ve S_2'nin (hangisi normalse) otomorfizma gruplarina bakmali.
A.