[MD-sorular] 3 değişkenli

Fatih Kursad CANSU fatihcansu at gmail.com
25 Haz 2009 Per 10:53:21 EEST

Bu tür polinom sorularının çözümünde genel olarak Kuvvetler Toplamı İçin
Newton Formülü kullanılır. Buna göre, n negatif olmayan bir tamsayı olmak
üzere x^n+a_1x^n-1+...+a_n=0 denkleminin kökleri x_1, x_2, ...,x_n ve
kuvvetler toplamıda P_k=(x_1)^k+...+(x_n)^k ise polinomun katsayıları ile bu
polinomun k. kuvvetten köklerinin toplamı arasındaki ilişki

T_1+a_1=0
T_2+a_1T_1+2a_2=0
T_k+a_1T_k-1+...+a_nT_k-n=0
olacaktır. ispatı için bir sayılar teorisi kitabına başvurabilirsiniz. Titu
yada Santos'un mesela..
Buna göre sizin sorunuzun cevabı -29/6 gibi bir değer çıkıyor.