[MD-sorular] NE KADAR SORUSUNUN UZUNU

MEHMET ERSEN ULKUDAS meulkudas at hotmail.com
27 Haz 2009 Cmt 19:03:38 EEST

sizlere on gün kadar önce

NE KADAR

adlı bir soru sunmuştum,

bu güne kadar bir kaç yanıt geldi,

yanıtları doğru, kabul edilir olanlara

karşı-yanıt-iletim ile

gönderdikleri yanıtlarını irdeleyip görüş bildirdim ve dahi şöyle dedim :

İMDİ SİZE EV ÖDEVİ :

bu sanki matematikten uzak gibi duran

bu soruyu matematiksel olarak soyutlayıp genelleştirin,

hem bir ip ucu hem de yeni bir challenge olarak

size şunu da söyleyeyim,

matris dönüşümlerine bile teşmil edebilirseniz,

edin.

Özgün İleti ---
İlköğretim beşinci sınıflar, yeni ders yılının ilk günü ilk ders saati,
 cin gibi oğlanlar peri gibi kızlar, pırıl pırıl zekalar
işte size bu ortamdan naklen yayın güzel bir öykü var.
 Öğretmen sınıfa girer, günaydın der,
öğrenciler ayağa kalkar her birlikte çıkan toplu ses gür ses sağol der,
sonra hep birlikte öğrenciler neş'e içinde koro halinde şöyle derler,
NE KADAR ÇOK ÇALIŞIRSAK O KADAR ÇOK ÖĞRENİYORUZ
öğretmenin yüzünde bir tebessüm, memnuniyet belirtisi
NE KADAR ÇOK ÖĞRENİRSEK O KADAR ÇOK BİLİYORUZ
öğretmenin yüzündeki memnuniyet tebessümü yayılır, kulaklarına kadar, yanaklardan taşar
NE KADAR ÇOK BİLİR İSEK O KADAR ÇOK UNUTUYORUZ
öğretmenin yüzünde bir şaşkınlık belirir ve giderek artar
v e   n i h a y e t   ö ğ r e n c i l e r  e n  y ü k s e k  p e r d e d e n  n e ş ' e  i ç i n d e
h e p  b i r l i k t e  a d e ta  h a y k ı r a r a k
 HOCAM  ŞU HALDE NİÇİN ÇALIŞIYORUZ !
derler.
Bu işde bir yanlışlık var,
yanlışlık nerede var neden var niçin var ?

Sürükle ve Bırak: Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca  paylaşımı.
http://www.microsoft.com/turkiye/windows/windowslive/photos.aspx