[MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
5 Mar 2009 Per 15:13:02 EET

Yazdiklarini altina imzami atarim. Ellerine saglik.

Sonuc: Uc bes kurus para kazandigimizda simdi elestirdiklerimiz gibi
olmayalim!

Belki pek yakindan ilgisi yok ama izin verirseniz bir animi anlatayim.

Isvicre’de lise ogrencisiyken bir kayak merkezinde buyuk bir restoranda
bulasikci olarak calisiyordum tatillerde. Yas 16. Ozellikle Noel zamani
merkez turist kayniyordu. Restoranin kapasitesi 200’den fazlaydi ve biz
bodrum katindaki mutfakta sadece 4 kisiydik: Fransiz bir asci, Italyan bir
asci yamagi ve biri Ispanyol digeri Turk, iki bulasikci. Bulasikci dedigime
bakmayin, yerleri supurmekten patates dogramaya kadar her ise kosardik.
Sabah saat 6’da ise baslanirdi, sebzeler, soganlar, salatalar yikanir,
patatesler dogranir, dilimlernir, her sey onceden hazirlanirdi, cunku daha
sonra hic zamanimiz olmazdi bu isleri yapmaya. Ve gece saat 3’ten once
yataga gidemezdik. Birkac saatlik uyku yani. Hele Fransiz asci kac gece hic
uyumadan calismisti. Oglen de bir iki saat mola verilirdi, o zaman da biraz
kestirirdik. Bu tempoya sinir mi dayanir? Gece saat 1 olmus. Hepimiz
sinirliyiz. Cit cikmiyor. Ben, bir yandan koca koca et kazanlarini
yikiyorum, bir yandan da ust kattaki restorandan asansorle gelen bulasigi.
Tezgahimdaki bulasik tavana dayanmis ve bir kac sira halinde. Ne kadar hizli
yikarsam yikayayim bulasik surekli artiyor. Mirildanarak kufrediyorum. Kime?
Yukarda restoranda kahkahalarini duydugum, keyif yapan burjuvalara!
“Bunlarin hicbiri asagida mutfakta birileri var, yemekleri yapiyorlar,
bulasiklari yikiyorlar diye dusunmez bile... Pis burjuvalar!” Agzima geleni
soyluyorum. Tam bu sirada asansorle dort konyak indi. Biz calisanlara... En
pahalisindan ve en guzelindenmis... Bir musteri yollamis... “Bu musteri,
dedim kendi kendime, bir zamanlar emegiyle calismis, calismaktan cani cikmis
biridir mutlaka... Ben de hicbir zaman unutmayacagim emek verenleri...”
Nitekim, aradan 36 yil gecti, hala daha ne zaman bir binaya girsem, bir
yerde yemek yesem, bir otobuse binsem, bir nimetten yararlansam hep o
gormedigim, tanimadigim emekcileri dusunurum.

Ali

  _____