[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1

Ali ilik aliilik at gmail.com
5 Mar 2009 Per 21:18:59 EET

Bunlar böyle sallarlar Emrah.

Ya benim hayatım 9 yaşından 15 yaşına kadar Bursa Beşyol'da merdiven altında
küçük bir radyatör tamirhanesinde çalışan babama yardımcı olmakla geçti.

Gecenin saat 2si, lapa lapa kar yağıyor. 12 yaşlarındayım. Koskoca man
radyatöründen kaynar sular boşalıyor. Babam bağırıyor. "Eşek herif doğru tut
şu radyatörü" diye. Yağ, pas, kir, çamur, sıcak..

Radyatör için su çok çok önemli. Radyatör motordaki ısıyı geniş alana yayıp
panjurdan gelen rüzgar sayesinde motoru sogutuyor. İçinden su ve/veya yağ
geçiyor. Antifriz vs kışın donmasın diye. Dükkanda çeşme yok. Günde 7-8 kere
3 km uzaktan 5 kiloluk bidonla 10 yaşında su getirmeye çalışıyorum. O
zamanlar çok zayıfım. Kaportacılar, komşu esnaflar esnaf şakaları yapıyor,
alay ediyorlar. Koca adam oldun bir suyu taşıyamıyorsun diye. Gözlerim
doluyor ağlayacak gibi oluyorum. Babama hergün sefer tasını evden 5 km
uzaktaki dükkana kardeşim Mümin mi götürecek ben mi götüreceğim diye kavga
ediyoruz evde. Bütün esnaf babamın sefertasından yiyor, komşu esnaflar. 4-5
kişi. 3 kap yemek herkese yetiyor. Yemek geç gelince babamdan akşama bir
araba dayak...

Yahu biz hayatın kitabını yazdık Neyi kime anlatıyonuz siz?

Hey yavrum be. Kime neyin masalını anlatıyorsunuz siz?

Çok eleştiri yapıyormuşuz. Bizim hayatımız üretimle geçti, fazlasını yaptık,
eleştirmek önce bizim hakkımız.

Haydeeee kesmece karpuuzzz.

05.03.2009 tarihinde Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com> yazmış: