[MD-sorular] Ama d yazlm: Burs//Kayg

Gkhan Koca koca.gokhan at yahoo.com
6 Mar 2009 Cum 00:44:07 EET





Merhaba;

Matematikçiler olarak uzayın fazlaca dışında çıktığımızı
düşünüyorum. Madem öyle, ben de biraz kendimden anlatayım size:

Lisans hayatımın başından beri bir işte çalışıyorum. Çünkü
çalışmak zorundaydım. Aslını sorarsanız birçok kişiye göre belki daha şanslıydım.
Çünkü daha lisansa başlamadan hemen düzenli, güvenceli bir iş bulabilmiş, maddi
ihtiyaçlarımı kendi başıma karşılayabilmiştim. Yalnız hikaye burada başlıyor:

Ben 3 senede matematik mezunu olan çok insan tanıyorum. Bu insanlar
ya memur oldular, ya dersaneci, ya da programcı. Fakat 3 senede insan nasıl bir
nitelik kazanabilir ki? Nitelikten anladığımız nedir ki? Matematiksel olgunluğa
erişmeleri gibi bir dertleri yok zaten de neye eriştik ki o kadar senede?

Benimse bölümümde 6. senem. Bu senelerin maliyetini doğuran maalesef
iş faktörüm. Çünkü uykusuzluk çekiyorum, konsantrasyon problemim var. Haliyle lisans
başında hayatımda ilk defa gördüğüm şeyleri de anlamıyordum. Anlayacağınız
bunun bedelini senelerimle ödemek zorunda kaldım. 

Not yükseltmek ve gönlüme bazı şeyleri de kanıtlayabilmek
için daha önceden zorlamayla düşük notla verdiğim bir ders aldım. Bugün hocam
derste soru çözerken yanıma geldi ve “senin ne işin var burada” dedi.
Gülümsedim ve “not yükseltmek için aldım” dedim. Hocam da “o zaman çok çalış
lütfen” dedi.(Buna da hastayım) Hocam çok sevdiğim bir insandır. Ama bu laf
vurdu. Bu hocama “matematik yapmak için buradayım” desem  iflah olur mu acaba? “Matematikçi adam az
biraz sıyrık olur” dedim sineye çektim işte. Yine geçen sene aynı derste sınav
görevlisi sınav esnasında “ hala
vermedin mi bu dersi ” dedi. Hep de beni buluyor demek ki böyle şeyler. Güldüm
tabi sınavda, n’apayım. Ama yılların uykusuzluğunu, 0,1 tonluk bedeni kazanarak
sınava gelmiş bu bedende zihin mi kalır artık o anda? O anda için için ağlasam
da, anırsam da, donsam da, bütün soruları yapsam da her şey boş. Demek ki anlayış
şu “okulu uzayan öğrencilerin yavaştan yaylanıp dalgasına bakmaları” Hızlı
okuyunca aferin alınıyor demek ki. Sene başında kendisinle karşılaşınca
demiştim ki “hocam gene birlikteyiz ama bu sefer daha başka bir amaç uğruna…” Bu
kez o gülümsedi (Acaba
ne geçirdi aklından)

Bunca zaman geçti aradan, hissettiğim tek şey kendi
istediğim biçimde yaşamayı kaybetmememdi. Bu kadar zaman zarfında okulu ne
erken bitirenlerden olmak, ne de 4 senede bitirenlerden olmak istedim. Okulum
ben ne zaman bitirebileceğimi hissediyorsam o zaman bitecekti. Ben çok bilirim “hocam
bu olduktan sonra ben bunu yapmam” dediğimi. Huy işte n’apiyim, anlatamayana ne
yapılır ki? Ben ne için çalışıp para kazanıyordum ki, ben kimden ne alacağıma
inanıyorsam o zaman alınacaktı. İyisiyle kötüsüyle geçirdim onca yılı; ama hep “bilmek”ti
derdim, geçmek değil.

Yalnız aradan bu kadar zaman geçtikten sonra geriye dönüp,
zaman zaman kendi hatam, çoğu zaman sistemin hatası olan şeyleri anımsamak
ürkütüyor. İş kısmında anımsadıkça ”hele bi dokunursanız hayallerime” diyorum
kendimce. Şartlı refleks oldu yani. Ama bunda tabi maddi durum ortadayken, kredi vermeyenlerin de (kredi ha, burs değil!) payı olmadı değil. Kredilerini
alınca sağa sola saçanları da gözüyle gören benden de gelen verim ne olur
acaba? Mecbur kendi hayatımızı kazanmak zorunda kaldık. Bazı şeyler de belki benim hatam oldu
yıllar içinde, gençlik diyorum ben bunun adına…

İnandığım bir insan var, O’nun haberi yok ama, ben içten
peşine takıldım bakalım. Bazı şeyleri yapabilirsem “ben de varım” deyip, ruhumu
ortaya koyacağım. Gerçekleştiremezsek neyin parçası oluruz, işte o konuda
şimdiden bir şey diyemiyorum.

Einstein’ın dediği gibi “ne biliyorsak O’yuz”. O yüzden şimdilik
biz diyelim linear algebra, topology. Çünkü ötesi daha karanlık. Okulu da,  sistemi de.  Bu konuyu da
grubumuzda kapatalım bence, konuşmanın bir manası yok. Bazı şeylerde dertliyiz,
ama şahsi niteliğimiz maalesef bu cismi genişleten tek şey.


NOT: Makale bulma özürlüyüm galiba, yardımcı olabilir
misiniz?

Sevgiler

Gökhan


--- On Thu, 3/5/09, Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com> wrote:

From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
Subject: Re: [MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 2
To: md-sorular at matematikdunyasi.org
Date: Thursday, March 5, 2009, 12:39 PM

Ne saçmalıyorsun sen Tibet? Ne alakası var eleştirdiklerinin yazımla? Devlet vermiyor bursu devlet anlayabiliyormusun durumu idrakin var mı? Seçimlere 1 milyon dolar harcayan büyükşehirler babalarının parasını mı harcıyor.Fakir mi kaldı devlet? Öyleyse bu harcamalar ne? var mı verecek cevabın buna? Neden öğrencileri desteklemiyor bunun yerine ? Ben dershanede çalışmıyorum.O durumda olan arkadaşların halini anlattım.Sen hiç çalıştın mı? kendi paranı kazandın mı? git hayatın içine düş bakalım sonra da git bana dediğin dershane patronlarından 2 milyar iste verirler sana.Hayatı sadece linear algebra,topology kitaplarından öğrenme.O duruma düş yada düşenlerin fikirlerini dinle.Bişi bilmeden yaşamadan da saçmalama.



05 Mart 2009 Perşembe 22:00 tarihinde <md-sorular-request at matematikdunyasi.org> yazdı:

MD-sorular listesi mesajlarını şu adrese gönderin:
       md-sorular at matematikdunyasi.org


World Wide Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı
ziyaret edin:
       http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular

veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı
şu adrese gönderin:
       md-sorular-request at matematikdunyasi.org

Bu listeyi yöneten kişiye şu adresten ulaşabilirsiniz:

       md-sorular-owner at matematikdunyasi.org

Yanıt yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden
daha belirli olmasını sağlayın: "Ynt: MD-sorular toplu mesajının

içeriği..."


Günün Konuları:

  1. Re: Y.lisans ve Doktora Destekleri (Ali Nesin)
  2. Re: 4 bile yeter (Ali ilik)
  3. Re: Y.lisans ve Doktora Destekleri (Ali ilik)
  4. Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1 (Emrah Polatlı)

  5. Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1 (Ali ilik)
  6. özür (Ali ilik)
  7. Re: 4 bile yeter (tibet efendi)


---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Ali Nesin <nesin at bilgi.edu.tr>

To: 'Emrah Polatlı' <emrahpolatli at gmail.com>, <md-sorular at matematikdunyasi.org>
Date: Thu, 5 Mar 2009 15:13:02 +0200

Subject: Re: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri



Yazdiklarini altina imzami atarim. Ellerine saglik.
Sonuc: Uc bes kurus para kazandigimizda simdi elestirdiklerimiz gibi olmayalim!
 
Belki pek yakindan ilgisi yok ama izin verirseniz bir animi anlatayim..
 
Isvicre’de lise ogrencisiyken bir kayak merkezinde buyuk bir restoranda bulasikci olarak calisiyordum tatillerde. Yas 16. Ozellikle Noel zamani merkez turist kayniyordu. Restoranin kapasitesi 200’den fazlaydi ve biz bodrum katindaki mutfakta sadece 4 kisiydik: Fransiz bir asci, Italyan bir asci yamagi ve biri Ispanyol digeri Turk, iki bulasikci.. Bulasikci dedigime bakmayin, yerleri supurmekten patates dogramaya kadar her ise kosardik. Sabah saat 6’da ise baslanirdi, sebzeler, soganlar, salatalar yikanir, patatesler dogranir, dilimlernir, her sey onceden hazirlanirdi, cunku daha sonra hic zamanimiz olmazdi bu isleri yapmaya. Ve gece saat 3’ten once yataga gidemezdik. Birkac saatlik uyku yani. Hele Fransiz asci kac gece hic uyumadan calismisti. Oglen de bir iki saat mola verilirdi, o zaman da biraz kestirirdik. Bu tempoya sinir mi dayanir? Gece saat 1 olmus. Hepimiz sinirliyiz. Cit cikmiyor. Ben, bir yandan koca koca et kazanlarini yikiyorum, bir
 yandan da ust kattaki restorandan asansorle gelen bulasigi. Tezgahimdaki bulasik tavana dayanmis ve bir kac sira halinde. Ne kadar hizli yikarsam yikayayim bulasik surekli artiyor. Mirildanarak kufrediyorum. Kime? Yukarda restoranda kahkahalarini duydugum, keyif yapan burjuvalara! “Bunlarin hicbiri asagida mutfakta birileri var, yemekleri yapiyorlar, bulasiklari yikiyorlar diye dusunmez bile... Pis burjuvalar!” Agzima geleni soyluyorum. Tam bu sirada asansorle dort konyak indi. Biz calisanlara... En pahalisindan ve en guzelindenmis... Bir musteri yollamis... “Bu musteri, dedim kendi kendime, bir zamanlar emegiyle calismis, calismaktan cani cikmis biridir mutlaka... Ben de hicbir zaman unutmayacagim emek verenleri...” Nitekim, aradan 36 yil gecti, hala daha ne zaman bir binaya girsem, bir yerde yemek yesem, bir otobuse binsem, bir nimetten yararlansam hep o gormedigim, tanimadigim emekcileri dusunurum.

 
Ali
 
 
 
 
 




From: md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org [mailto:md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] On Behalf Of Emrah Polatlı

Sent: Thursday, March 05, 2009 10:38 AM
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Subject: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
 
Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor? Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar neden yılda en
 azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25 tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25 tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve gelecekte iş yapacak
 olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş oluruz.  


---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
To: tibetefendi at yahoo.com

Date: Thu, 5 Mar 2009 20:14:29 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] 4 bile yeter

Yanlış. Biraz döndürünce ekvatorun oradan feci bir açık oluyor. Mesela üst yarıkürenin sol ucunu 1 milimetrebile havaya kalırsanız ta sağ uca kadar komple ekvator yok oluyor.
 
İnce bir dilim açıkta kalmıyor yani, felaket oluyor. 

 
04.03.2009 tarihinde tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com> yazmış: 





Birak 5'i ben 4 taneyle bile kapanir demistim, ki kapanir.

Güzel bir aciklamasini yapiyorum:
1) kuzey yarim küreyle güney yarimküreyi biraz döndürün biri digerinin altina kaysin
2) ince bir dilim acikta kaldi. (dünya üzerinde 0 meridyeniyle atiyorum 5 meridyeninin arasinda kalan dilim bölgesi gibi bir bölge)

3) bu acikta kalan dilimlerden iki tanesini dünya üzerinde birbirlerine degmeyecek sekilde yerlestirebilecegimiz icin 4 yarim küre yeter.

Bu kanit sayilir. Tek tek bu projeksiyonlari yazmasi, isin hamallik kismi.


(ayrica 3 yarim kürenin yetmedigini göstermek de kolay.)




--- On Wed, 3/4/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com> wrote:

From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez

To: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
Date: Wednesday, March 4, 2009, 1:20 PM



Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.

 
5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
 
Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek. Mantığı bu.
 
Pasta kalıbı sorusu hala soru.
 
Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları sallamıyor.
 
Ahan da polemik oldu.
 
Haydi hayırlısı.
 
Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
 
Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
 
Bakalım kimler atlayacak.
 
Hücuuum._______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org

http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular


_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular




---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
To: barkin unuulu <pako06 at yahoo.com>

Date: Thu, 5 Mar 2009 20:33:57 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri

"Madem ülkeden ve Atatürkçülerden bu kadar şikayetçisiniz, siz neden düzeltmek için kolununuzu kıpırdatmıyorsunuz?"
 
Nereden biliyorsunuz kıpırdatmadığını?
 
"Ülkenin en büyük sorunu eleştiridir, eleştirmek çok kolaydır ancak ortaya çıktı koymak gerekir."
 
Bu bir sorunsa siz de eleştiri yaptınız. Farkında mısınız?
 
"Çıktı koymamış bir insanın eleştiri yapması da makul değildir."
 
Hayır, bu yorumda dikkatli olmak lazım. Geçenlerde de tartışılan bir konuda yorum yapıldı. "Hele bi türkçe'yi öğren, sonra konuş." diye. Burada hata payı olabilir yerine göre. yanlış.. Yaşar Nuri Öztürk: "Sarhoşun camiye gitmesi tasvip edilmemelidir ama sarhoş camiye gide gide içkiyi bırakabilir." gibi bir laf etmişti.

 
"Eleştirmeden önce kendinizi de biraz tartın derim...."
 
Belki de tartmaktan tartıya döndü ve sizden 10 kat yoğun bir şekilde üretim yapıyor.
 
Karşı taraf hakkında nerede çalışıyor, ne üretim yaoıyo bilmeden atıp tutmak büyük bir yanlış.
 
Bunu Ali Nesin gibi birinin yapması çok büyük yanlış.
 
Bu son zamanlarda moda oldu. "Eleştirmeyin, üretim yapın." lafı. Burada hitap edilen kesim eğer hem yoğun bir şekilde üretim yapıp (kalitesi iyi olmayabilir ama elinden geldiğince üretim yapanları kastedelim) hem eleştiri yapanlarsa bu eleştiriyi en azından "Eleştirmeyin, üretim yapın, kendinize bakın" tarzında değil de "Tamam üretim yapıyorsunuz ama çok fazla eleştiri bize zaman kaybettirir, eleştirimizde ölçülü olalım." şeklinde yaparsak daha anlamlı olur.

 
Bu kamçılamak için söylenir. Eleştireceğinize oturun, çalışın. Denir. Bu laf ilk başta etkisini genelde gösterir. Söylenen kişi oturur çalışır. Ancak orta vadede geri teper. Kişi size eskisinden daha fazla eleştiri okları yöneltebilir.

 
Bu konuyu insan psikolojisini de düşünerek tartıırsak daha doğru yaparız.
 
Mesela bu satırların yazarını hep eleştirirler ama sadece son birkaç ay içinde yaptığım bireyi söyleyeyim. Gent'te aynı anda iki işte, hem üniversite kütüphanesinde alıtım, hem de bulaşıkçılık yaptım ve tuvalet temizledim ve aileme yüklü miktarda para gönderdim.

 
Bunun gibi herkesin çalımışlığı vardır. İnsanların ne yaptığını bilmeden kolayca eleştiri yapmak kııcı olabilir, yanlış olabilir. 
 
Toplumu gerebilir. Dikkat etmek lazım orada.
 
Bu satırların yazarı bu yazıda da eleştiri yaptı. E o da bir nebze yanlış yaptı yanii. Ama ne kadar, bilmez.
 
Saygılar.
 
 
05.03.2009 tarihinde barkin unuulu <pako06 at yahoo.com> yazmış: 



Eleştirmekte olduğunuz durumun aslında şu an için sizde bir kurbanı durumundasınız farkında mısınız?
Siz bir y.lisans öğrencisi olarak, okumakta olduğunuz okulda ne kadar katkıda bulunuyorsunuz?
Madem ülkeden ve Atatürkçülerden bu kadar şikayetçisiniz, siz neden düzeltmek için kolununuzu kıpırdatmıyorsunuz?
Ülkenin en büyük sorunu eleştiridir, eleştirmek çok kolaydır ancak ortaya çıktı koymak gerekir. Çıktı koymamış bir insanın eleştiri yapması da makul değildir.
Ortaya kendiniz ve bulunduğunuz çevre için çıktı koymak durumundasınız. Y.Lisans öğrencisi olduğunuza göre artık bunu yapabilecek kapasiteniz bulunmaktadır sanırsam..
Tüm dünayada burs almak zor bir süreç, ancak yetenekli iseniz tabiki de diğer ülkelerde yeteneğinizin takdir görmesi daha muhtemel...
Eleştirmeden önce kendinizi de biraz tartın derim....
 




From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Sent: Thursday, March 5, 2009 10:37:58 AM
Subject: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri

Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor? Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar neden yılda en
 azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25 tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25 tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve gelecekte iş yapacak
 olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş oluruz. 

 
_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular




---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Date: Thu, 5 Mar 2009 21:00:36 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1
Desteğe ihtiyacı olan benim Barkın Bey bölümüm değil.Yazdıklarımı herhalde anlayacak kapasitede değilsiniz anladığım kadarıyla.Aynı durumda sizde bulunsanız isyan edersiniz.Hangi burstan haberiniz var sizin?Biliyormusunuz şartlarını kaç kişiye verdiklerini? Matematik Derneğinin Cahit Arf bursunun  sadece bir kişiye verildiğinden haberiniz var mı sizin? Geriye kalanları aptal mı sanıyorsun? Koskoca ülkede matematiğin düştüğü durum bu mu? Gece gündüz çalışıyoruz haberiniz var mı Barkın Bey? Ama durumu bilmeden böle bol kese laf atman  kolay değil mi? Sen de bu yoldan geçte görelim bakalım.İsyan ediyormusun etmiyormusun o zaman görürüz.



05 Mart 2009 Perşembe 12:00 tarihinde <md-sorular-request at matematikdunyasi.org> yazdı:


MD-sorular listesi mesajlarını şu adrese gönderin:
       md-sorular at matematikdunyasi.org


World Wide Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı
ziyaret edin:
       http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular

veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı
şu adrese gönderin:
       md-sorular-request at matematikdunyasi.org


Bu listeyi yöneten kişiye şu adresten ulaşabilirsiniz:
       md-sorular-owner at matematikdunyasi.org

Yanıt yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden

daha belirli olmasını sağlayın: "Ynt: MD-sorular toplu mesajının
içeriği..."


Günün Konuları:

  1. Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez (Ali ilik)
  2. Re: Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez (haydar göral)

  3. Re: Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez (Ali ilik)
  4. 4 bile yeter (tibet efendi)
  5. Y.lisans ve Doktora Destekleri (Emrah Polatlı)
  6. Re: Y.lisans ve Doktora Destekleri (barkin unuulu)


---------- Yönlendirilmiş ileti ----------

From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
To: Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>

Date: Wed, 4 Mar 2009 22:20:01 +0200
Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez

Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.

 
5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
 
Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek. Mantığı bu.
 
Pasta kalıbı sorusu hala soru.
 
Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları sallamıyor.
 
Ahan da polemik oldu.
 
Haydi hayırlısı.
 
Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
 
Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
 
Bakalım kimler atlayacak.
 
Hücuuum.

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: haydar göral <hgoral at gmail.com>
To: Ali ilik <aliilik at gmail.com>

Date: Wed, 4 Mar 2009 22:39:47 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
Ben atlayayım, karpuz kesmece mi peki?


2009/3/4 Ali ilik <aliilik at gmail.com>


Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.

 
5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
 
Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek. Mantığı bu.
 
Pasta kalıbı sorusu hala soru.
 
Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları sallamıyor.
 
Ahan da polemik oldu.
 
Haydi hayırlısı.
 
Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
 
Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
 
Bakalım kimler atlayacak.
 
Hücuuum.
_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular




---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
To: haydar göral <hgoral at gmail.com>

Date: Wed, 4 Mar 2009 22:47:23 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez

Evet, karpuz kesmece (oynuyoruz).
Ama karpuz, kesmece değil.
"Almıyacaksan ne duruyon bilaaader" karpuzu.
 
Baykal maganda üslubu diyor. Ali İlik de maganda gibi konuşuyor. 
Böyle denyoluk yapılır mı? Burası matematik sitesi. Adam kafasına göre yazıyor. Yok mu dur diyecek biri? 
Gına geldi artık.
Yeter be.
Ayıp ayıp.
Shame on you Ali İlik.


04 Mart 2009 Çarşamba 22:39 tarihinde haydar göral <hgoral at gmail.com> yazdı:

Ben atlayayım, karpuz kesmece mi peki?


2009/3/4 Ali ilik <aliilik at gmail.com>





Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük altın üstüne.. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.

 
5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
 
Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek. Mantığı bu.
 
Pasta kalıbı sorusu hala soru.
 
Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları sallamıyor.
 
Ahan da polemik oldu.
 
Haydi hayırlısı.
 
Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
 
Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
 
Bakalım kimler atlayacak.
 
Hücuuum.
_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular





---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>
To: Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>

Date: Wed, 4 Mar 2009 13:17:19 -0800 (PST)
Subject: [MD-sorular] 4 bile yeter





Birak 5'i ben 4 taneyle bile kapanir demistim, ki kapanir.

Güzel bir aciklamasini yapiyorum:
1) kuzey yarim küreyle güney yarimküreyi biraz döndürün biri digerinin altina kaysin
2) ince bir dilim acikta kaldi. (dünya üzerinde 0 meridyeniyle atiyorum 5 meridyeninin arasinda kalan dilim bölgesi gibi bir bölge)

3) bu acikta kalan dilimlerden iki tanesini dünya üzerinde birbirlerine degmeyecek sekilde yerlestirebilecegimiz icin 4 yarim küre yeter.

Bu kanit sayilir. Tek tek bu projeksiyonlari yazmasi, isin hamallik kismi.


(ayrica 3 yarim kürenin yetmedigini göstermek de kolay.)




--- On Wed, 3/4/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com> wrote:

From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez

To: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
Date: Wednesday, March 4, 2009, 1:20 PM



Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.

 
5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
 
Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek. Mantığı bu.
 
Pasta kalıbı sorusu hala soru.
 
Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları sallamıyor.
 
Ahan da polemik oldu.
 
Haydi hayırlısı.
 
Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
 
Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
 
Bakalım kimler atlayacak.
 
Hücuuum._______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular



---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Date: Thu, 5 Mar 2009 10:37:58 +0200
Subject: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor? Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar neden yılda en
 azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25 tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25 tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve gelecekte iş yapacak
 olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş oluruz.  


---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: barkin unuulu <pako06 at yahoo.com>
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Date: Thu, 5 Mar 2009 01:20:46 -0800 (PST)
Subject: Re: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri



Eleştirmekte olduğunuz durumun aslında şu an için sizde bir kurbanı durumundasınız farkında mısınız?
Siz bir y.lisans öğrencisi olarak, okumakta olduğunuz okulda ne kadar katkıda bulunuyorsunuz?
Madem ülkeden ve Atatürkçülerden bu kadar şikayetçisiniz, siz neden düzeltmek için kolununuzu kıpırdatmıyorsunuz?
Ülkenin en büyük sorunu eleştiridir, eleştirmek çok kolaydır ancak ortaya çıktı koymak gerekir. Çıktı koymamış bir insanın eleştiri yapması da makul değildir.
Ortaya kendiniz ve bulunduğunuz çevre için çıktı koymak durumundasınız.. Y.Lisans öğrencisi olduğunuza göre artık bunu yapabilecek kapasiteniz bulunmaktadır sanırsam..
Tüm dünayada burs almak zor bir süreç, ancak yetenekli iseniz tabiki de diğer ülkelerde yeteneğinizin takdir görmesi daha muhtemel...
Eleştirmeden önce kendinizi de biraz tartın derim.....





From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Sent: Thursday, March 5, 2009 10:37:58 AM
Subject: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri

Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor? Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar neden yılda en
 azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25 tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25 tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve gelecekte iş yapacak
 olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş oluruz. 


_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular




---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
To: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>

Date: Thu, 5 Mar 2009 21:18:59 +0200
Subject: Re: [MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1

Bunlar böyle sallarlar Emrah.
 
Ya benim hayatım 9 yaşından 15 yaşına kadar Bursa Beşyol'da merdiven altında küçük bir radyatör tamirhanesinde çalışan babama yardımcı olmakla geçti.
 
Gecenin saat 2si, lapa lapa kar yağıyor. 12 yaşlarındayım. Koskoca man radyatöründen kaynar sular boşalıyor. Babam bağırıyor. "Eşek herif doğru tut şu radyatörü" diye. Yağ, pas, kir, çamur, sıcak..
 
Radyatör için su çok çok önemli. Radyatör motordaki ısıyı geniş alana yayıp panjurdan gelen rüzgar sayesinde motoru sogutuyor. İçinden su ve/veya yağ geçiyor. Antifriz vs kışın donmasın diye. Dükkanda çeşme yok. Günde 7-8 kere 3 km uzaktan 5 kiloluk bidonla 10 yaşında su getirmeye çalışıyorum. O zamanlar çok zayıfım. Kaportacılar, komşu esnaflar esnaf şakaları yapıyor, alay ediyorlar.. Koca adam oldun bir suyu taşıyamıyorsun diye. Gözlerim doluyor ağlayacak gibi oluyorum. Babama hergün sefer tasını evden 5 km uzaktaki dükkana kardeşim Mümin mi götürecek ben mi götüreceğim diye kavga ediyoruz evde. Bütün esnaf babamın sefertasından yiyor, komşu esnaflar. 4-5 kişi. 3 kap yemek herkese yetiyor. Yemek geç gelince babamdan akşama bir araba dayak...

 
Yahu biz hayatın kitabını yazdık Neyi kime anlatıyonuz siz?
 
Hey yavrum be. Kime neyin masalını anlatıyorsunuz siz?
 
Çok eleştiri yapıyormuşuz. Bizim hayatımız üretimle geçti, fazlasını yaptık, eleştirmek önce bizim hakkımız.
 
Haydeeee kesmece karpuuzzz.
 


05.03.2009 tarihinde Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com> yazmış: 
Desteğe ihtiyacı olan benim Barkın Bey bölümüm değil.Yazdıklarımı herhalde anlayacak kapasitede değilsiniz anladığım kadarıyla.Aynı durumda sizde bulunsanız isyan edersiniz.Hangi burstan haberiniz var sizin?Biliyormusunuz şartlarını kaç kişiye verdiklerini? Matematik Derneğinin Cahit Arf bursunun  sadece bir kişiye verildiğinden haberiniz var mı sizin? Geriye kalanları aptal mı sanıyorsun? Koskoca ülkede matematiğin düştüğü durum bu mu? Gece gündüz çalışıyoruz haberiniz var mı Barkın Bey? Ama durumu bilmeden böle bol kese laf atman  kolay değil mi? Sen de bu yoldan geçte görelim bakalım.İsyan ediyormusun etmiyormusun o zaman görürüz.




---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
To: Ali Nesin <nesin at bilgi.edu.tr>

Date: Thu, 5 Mar 2009 21:36:18 +0200
Subject: [MD-sorular] özür

Ovvvvv.... Çok özür dilerim.
 
Sanırım burada, Emrah Polat'lının yazdıklarının altına imza atmanızı kastediyorsunuz.
Maili Barkın'dan sonra attığınız için onun yazdıklarının altına imzanızı attığınızı sadım.. Halbuki gönderilen kısımda CC'de Emrah var. Ayrıca bu sanıda yazınızı iyi okumamam da etken.
 
Aptallık ettim. Pardon.

 
05.03.2009 tarihinde Ali Nesin <nesin at bilgi.edu.tr> yazmış: 



Yazdiklarini altina imzami atarim. Ellerine saglik.
Sonuc: Uc bes kurus para kazandigimizda simdi elestirdiklerimiz gibi olmayalim!
 
Belki pek yakindan ilgisi yok ama izin verirseniz bir animi anlatayim.
 
Isvicre’de lise ogrencisiyken bir kayak merkezinde buyuk bir restoranda bulasikci olarak calisiyordum tatillerde. Yas 16. Ozellikle Noel zamani merkez turist kayniyordu. Restoranin kapasitesi 200’den fazlaydi ve biz bodrum katindaki mutfakta sadece 4 kisiydik: Fransiz bir asci, Italyan bir asci yamagi ve biri Ispanyol digeri Turk, iki bulasikci. Bulasikci dedigime bakmayin, yerleri supurmekten patates dogramaya kadar her ise kosardik. Sabah saat 6’da ise baslanirdi, sebzeler, soganlar, salatalar yikanir, patatesler dogranir, dilimlernir, her sey onceden hazirlanirdi, cunku daha sonra hic zamanimiz olmazdi bu isleri yapmaya. Ve gece saat 3’ten once yataga gidemezdik. Birkac saatlik uyku yani.. Hele Fransiz asci kac gece hic uyumadan calismisti. Oglen de bir iki saat mola verilirdi, o zaman da biraz kestirirdik. Bu tempoya sinir mi dayanir? Gece saat 1 olmus. Hepimiz sinirliyiz. Cit cikmiyor. Ben, bir yandan koca koca et kazanlarini yikiyorum, bir
 yandan da ust kattaki restorandan asansorle gelen bulasigi. Tezgahimdaki bulasik tavana dayanmis ve bir kac sira halinde. Ne kadar hizli yikarsam yikayayim bulasik surekli artiyor. Mirildanarak kufrediyorum. Kime? Yukarda restoranda kahkahalarini duydugum, keyif yapan burjuvalara! “Bunlarin hicbiri asagida mutfakta birileri var, yemekleri yapiyorlar, bulasiklari yikiyorlar diye dusunmez bile... Pis burjuvalar!” Agzima geleni soyluyorum. Tam bu sirada asansorle dort konyak indi. Biz calisanlara... En pahalisindan ve en guzelindenmis... Bir musteri yollamis... “Bu musteri, dedim kendi kendime, bir zamanlar emegiyle calismis, calismaktan cani cikmis biridir mutlaka... Ben de hicbir zaman unutmayacagim emek verenleri...” Nitekim, aradan 36 yil gecti, hala daha ne zaman bir binaya girsem, bir yerde yemek yesem, bir otobuse binsem, bir nimetten yararlansam hep o gormedigim, tanimadigim emekcileri dusunurum.

 
Ali
 
 
 
 
 




From: md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org [mailto:md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] On Behalf Of Emrah Polatlı

Sent: Thursday, March 05, 2009 10:38 AM
To: md-sorular at matematikdunyasi.org

Subject: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
 
Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor? Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar neden yılda en
 azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25 tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25 tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve gelecekte iş yapacak
 olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş oluruz.  

_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular




---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
From: tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>
To: Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>

Date: Thu, 5 Mar 2009 12:00:39 -0800 (PST)
Subject: Re: [MD-sorular] 4 bile yeter




Ali ilik sen bosuna tuvalet temizlemissin, Acun'un kutu acmali yarismasi var, ya da "yemekteyiz" gibi programlar var, oralara ciksan acayip reyting yaptirirsin, iyi de para verirler sana.


Ekte küre meselesiyle ilgili bir cizim gönderiyorum jpeg olarak.
Bunu da anlayamiyorsan git bakkaldan plastik bir top al makasla kes dene. Öyle sol taraftan acinca sag tarafa kadar bosluk yayilmiyor. Döndürme hareketi yapiyorsun, üstteki küreyi sandik kapagi acar gibi kaldirmayacaksin. 

Cok uzadi bu konu.

Burs meselesina dair:
Burs veren kurumlari az kisiye veriyorlar diye elestirmek cok sacma. Öyle ya da böyle veriyorlar. Sanki dünyadaki adaletsizlikten onlar sorumlu. Adam sanki burs verecegim diye para topluyor da yarisini cebine indiriyor. Yani isyan edip de en son kizilacak yer orasi, kusura bakma.

Bence dershanelere kölelik yapan kadrosuz genc ögretmenlerin örgütlenmesi gerek. Örgütlenemeyen insan, dilenmek zorunda kalir. Örgütlenmeye de cok müsait bir ortam var dershanelerde. Yani kömür ocaginda bile o kadar emek sömürüsü yok.

Burs veren kurumlara az burs veriyorlar diye isyan edecegine, seni essek gibi sabahtan aksama kadar calistirip, dalga gecer gibi eline ayda 250 lira para veren dershane patronuna isyan et.

Tibet



--- On Thu, 3/5/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com> wrote:

From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
Subject: Re: [MD-sorular] 4 bile yeter

To: tibetefendi at yahoo.com
Cc: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>

Date: Thursday, March 5, 2009, 11:14 AM



Yanlış. Biraz döndürünce ekvatorun oradan feci bir açık oluyor. Mesela üst yarıkürenin sol ucunu 1 milimetrebile havaya kalırsanız ta sağ uca kadar komple ekvator yok oluyor.
 
İnce bir dilim açıkta kalmıyor yani, felaket oluyor. 

 
04.03.2009 tarihinde tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com> yazmış: 





Birak 5'i ben 4 taneyle bile kapanir demistim, ki kapanir.

Güzel bir aciklamasini yapiyorum:
1) kuzey yarim küreyle güney yarimküreyi biraz döndürün biri digerinin altina kaysin
2) ince bir dilim acikta kaldi. (dünya üzerinde 0 meridyeniyle atiyorum 5 meridyeninin arasinda kalan dilim bölgesi gibi bir bölge)

3) bu acikta kalan dilimlerden iki tanesini dünya üzerinde birbirlerine degmeyecek sekilde yerlestirebilecegimiz icin 4 yarim küre yeter.

Bu kanit sayilir. Tek tek bu projeksiyonlari yazmasi, isin hamallik kismi.


(ayrica 3 yarim kürenin yetmedigini göstermek de kolay.)




--- On Wed, 3/4/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com> wrote:


From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez

To: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
Date: Wednesday, March 4, 2009, 1:20 PM



Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.

 
5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
 
Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek. Mantığı bu.
 
Pasta kalıbı sorusu hala soru.
 
Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları sallamıyor.
 
Ahan da polemik oldu.
 
Haydi hayırlısı.
 
Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
 
Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
 
Bakalım kimler atlayacak.
 
Hücuuum._______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org


http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular


_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular




_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org

http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular



-----Inline Attachment Follows-----

_______________________________________________
MD-sorular e-posta listesi
sorular at matematikdunyasi.org
http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular


      
-------------- sonraki blm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL: http://lists.math.bilgi.edu.tr/pipermail/md-sorular/attachments/20090305/96d3619c/attachment-0001.htm 


MD-sorular mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi