[MD-sorular] matematik hipotezi

Ali ilik aliilik at gmail.com
6 Mar 2009 Cum 22:08:37 EET


Hipotez: Partilerin seçimlere harcadığı parala toplansa yolsuzluklara
kaptırdığımız paralardan fazla eder.

05.03.2009 tarihinde Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com> yazmış:
>
> Ne saçmalıyorsun sen Tibet? Ne alakası var eleştirdiklerinin yazımla?
> Devlet vermiyor bursu devlet anlayabiliyormusun durumu idrakin var mı?
> Seçimlere 1 milyon dolar harcayan büyükşehirler babalarının parasını mı
> harcıyor.Fakir mi kaldı devlet? Öyleyse bu harcamalar ne? var mı verecek
> cevabın buna? Neden öğrencileri desteklemiyor bunun yerine ? Ben dershanede
> çalışmıyorum.O durumda olan arkadaşların halini anlattım.Sen hiç çalıştın
> mı? kendi paranı kazandın mı? git hayatın içine düş bakalım sonra da git
> bana dediğin dershane patronlarından 2 milyar iste verirler sana.Hayatı
> sadece linear algebra,topology kitaplarından öğrenme.O duruma düş yada
> düşenlerin fikirlerini dinle.Bişi bilmeden yaşamadan da saçmalama.
>
> 05 Mart 2009 Perşembe 22:00 tarihinde <
> md-sorular-request at matematikdunyasi.org> yazdı:
>
>> MD-sorular listesi mesajlarını şu adrese gönderin:
>>        md-sorular at matematikdunyasi.org
>>
>> World Wide Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı
>> ziyaret edin:
>>        http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>> veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı
>> şu adrese gönderin:
>>        md-sorular-request at matematikdunyasi.org
>>
>> Bu listeyi yöneten kişiye şu adresten ulaşabilirsiniz:
>>        md-sorular-owner at matematikdunyasi.org
>>
>> Yanıt yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden
>> daha belirli olmasını sağlayın: "Ynt: MD-sorular toplu mesajının
>> içeriği..."
>>
>>
>> Günün Konuları:
>>
>>   1. Re: Y.lisans ve Doktora Destekleri (Ali Nesin)
>>   2. Re: 4 bile yeter (Ali ilik)
>>   3. Re: Y.lisans ve Doktora Destekleri (Ali ilik)
>>   4. Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1 (Emrah Polatlı)
>>   5. Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1 (Ali ilik)
>>   6. özür (Ali ilik)
>>   7. Re: 4 bile yeter (tibet efendi)
>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: Ali Nesin <nesin at bilgi.edu.tr>
>> To: 'Emrah Polatlı' <emrahpolatli at gmail.com>, <
>> md-sorular at matematikdunyasi.org>
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 15:13:02 +0200
>> Subject: Re: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>
>> Yazdiklarini altina imzami atarim. Ellerine saglik.
>>
>> Sonuc: Uc bes kurus para kazandigimizda simdi elestirdiklerimiz gibi
>> olmayalim!
>>
>>
>>
>> Belki pek yakindan ilgisi yok ama izin verirseniz bir animi anlatayim.
>>
>>
>>
>> Isvicre'de lise ogrencisiyken bir kayak merkezinde buyuk bir restoranda
>> bulasikci olarak calisiyordum tatillerde. Yas 16. Ozellikle Noel zamani
>> merkez turist kayniyordu. Restoranin kapasitesi 200'den fazlaydi ve biz
>> bodrum katindaki mutfakta sadece 4 kisiydik: Fransiz bir asci, Italyan bir
>> asci yamagi ve biri Ispanyol digeri Turk, iki bulasikci. Bulasikci dedigime
>> bakmayin, yerleri supurmekten patates dogramaya kadar her ise kosardik.
>> Sabah saat 6'da ise baslanirdi, sebzeler, soganlar, salatalar yikanir,
>> patatesler dogranir, dilimlernir, her sey onceden hazirlanirdi, cunku daha
>> sonra hic zamanimiz olmazdi bu isleri yapmaya. Ve gece saat 3'ten once
>> yataga gidemezdik. Birkac saatlik uyku yani. Hele Fransiz asci kac gece hic
>> uyumadan calismisti. Oglen de bir iki saat mola verilirdi, o zaman da biraz
>> kestirirdik. Bu tempoya sinir mi dayanir? Gece saat 1 olmus. Hepimiz
>> sinirliyiz. Cit cikmiyor. Ben, bir yandan koca koca et kazanlarini
>> yikiyorum, bir yandan da ust kattaki restorandan asansorle gelen bulasigi.
>> Tezgahimdaki bulasik tavana dayanmis ve bir kac sira halinde. Ne kadar hizli
>> yikarsam yikayayim bulasik surekli artiyor. Mirildanarak kufrediyorum. Kime?
>> Yukarda restoranda kahkahalarini duydugum, keyif yapan burjuvalara!
>> "Bunlarin hicbiri asagida mutfakta birileri var, yemekleri yapiyorlar,
>> bulasiklari yikiyorlar diye dusunmez bile... Pis burjuvalar!" Agzima geleni
>> soyluyorum. Tam bu sirada asansorle dort konyak indi. Biz calisanlara... En
>> pahalisindan ve en guzelindenmis... Bir musteri yollamis... "Bu musteri,
>> dedim kendi kendime, bir zamanlar emegiyle calismis, calismaktan cani cikmis
>> biridir mutlaka... Ben de hicbir zaman unutmayacagim emek verenleri..."
>> Nitekim, aradan 36 yil gecti, hala daha ne zaman bir binaya girsem, bir
>> yerde yemek yesem, bir otobuse binsem, bir nimetten yararlansam hep o
>> gormedigim, tanimadigim emekcileri dusunurum.
>>
>>
>>
>> Ali
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>  ------------------------------
>>
>> *From:* md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org [mailto:
>> md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] *On Behalf Of *Emrah Polatlı
>> *Sent:* Thursday, March 05, 2009 10:38 AM
>> *To:* md-sorular at matematikdunyasi.org
>> *Subject:* [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>
>>
>>
>> Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora
>> öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda
>> olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya
>> devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda
>> kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden
>> matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti
>> göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler
>> neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate
>> gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor?
>> Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin
>> var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri
>> destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar
>> neden yılda en azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25
>> tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25
>> tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden
>> Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası
>> dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek
>> olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü
>> var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar
>> yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan
>> var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal
>> sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla
>> uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum
>> böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve
>> gelecekte iş yapacak olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş
>> oluruz.
>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>> To: tibetefendi at yahoo.com
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 20:14:29 +0200
>> Subject: Re: [MD-sorular] 4 bile yeter
>> Yanlış. Biraz döndürünce ekvatorun oradan feci bir açık oluyor. Mesela üst
>> yarıkürenin sol ucunu 1 milimetrebile havaya kalırsanız ta sağ uca kadar
>> komple ekvator yok oluyor.
>>
>> İnce bir dilim açıkta kalmıyor yani, felaket oluyor.
>>
>>
>> 04.03.2009 tarihinde tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com> yazmış:
>>>
>>>   Birak 5'i ben 4 taneyle bile kapanir demistim, ki kapanir.
>>>
>>> Güzel bir aciklamasini yapiyorum:
>>> 1) kuzey yarim küreyle güney yarimküreyi biraz döndürün biri digerinin
>>> altina kaysin
>>> 2) ince bir dilim acikta kaldi. (dünya üzerinde 0 meridyeniyle atiyorum 5
>>> meridyeninin arasinda kalan dilim bölgesi gibi bir bölge)
>>> 3) bu acikta kalan dilimlerden iki tanesini dünya üzerinde birbirlerine
>>> degmeyecek sekilde yerlestirebilecegimiz icin 4 yarim küre yeter.
>>>
>>> Bu kanit sayilir. Tek tek bu projeksiyonlari yazmasi, isin hamallik
>>> kismi.
>>>
>>> (ayrica 3 yarim kürenin yetmedigini göstermek de kolay.)
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --- On *Wed, 3/4/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com>* wrote:
>>>
>>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>> Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
>>> To: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>>> Date: Wednesday, March 4, 2009, 1:20 PM
>>>
>>>  Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar
>>> örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı.
>>> Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım
>>> karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.
>>>
>>> 5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
>>>
>>> Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek.
>>> Mantığı bu.
>>>
>>> Pasta kalıbı sorusu hala soru.
>>>
>>> Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları
>>> sallamıyor.
>>>
>>> Ahan da polemik oldu.
>>>
>>> Haydi hayırlısı.
>>>
>>> Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
>>>
>>> Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
>>>
>>> Bakalım kimler atlayacak.
>>>
>>> Hücuuum.
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>
>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>> To: barkin unuulu <pako06 at yahoo.com>
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 20:33:57 +0200
>> Subject: Re: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>> "Madem ülkeden ve Atatürkçülerden bu kadar şikayetçisiniz, siz neden
>> düzeltmek için kolununuzu kıpırdatmıyorsunuz?"
>>
>> Nereden biliyorsunuz kıpırdatmadığını?
>>
>> "Ülkenin en büyük sorunu eleştiridir, eleştirmek çok kolaydır ancak ortaya
>> çıktı koymak gerekir."
>>
>> Bu bir sorunsa siz de eleştiri yaptınız. Farkında mısınız?
>>
>> "Çıktı koymamış bir insanın eleştiri yapması da makul değildir."
>>
>> Hayır, bu yorumda dikkatli olmak lazım. Geçenlerde de tartışılan bir
>> konuda yorum yapıldı. "Hele bi türkçe'yi öğren, sonra konuş." diye. Burada
>> hata payı olabilir yerine göre. yanlış. Yaşar Nuri Öztürk: "Sarhoşun camiye
>> gitmesi tasvip edilmemelidir ama sarhoş camiye gide gide içkiyi
>> bırakabilir." gibi bir laf etmişti.
>>
>> "Eleştirmeden önce kendinizi de biraz tartın derim...."
>>
>> Belki de tartmaktan tartıya döndü ve sizden 10 kat yoğun bir şekilde
>> üretim yapıyor.
>>
>> Karşı taraf hakkında nerede çalışıyor, ne üretim yaoıyo bilmeden atıp
>> tutmak büyük bir yanlış.
>>
>> Bunu Ali Nesin gibi birinin yapması çok büyük yanlış.
>>
>> Bu son zamanlarda moda oldu. "Eleştirmeyin, üretim yapın." lafı. Burada
>> hitap edilen kesim eğer hem yoğun bir şekilde üretim yapıp (kalitesi iyi
>> olmayabilir ama elinden geldiğince üretim yapanları kastedelim) hem eleştiri
>> yapanlarsa bu eleştiriyi en azından "Eleştirmeyin, üretim yapın, kendinize
>> bakın" tarzında değil de "Tamam üretim yapıyorsunuz ama çok fazla eleştiri
>> bize zaman kaybettirir, eleştirimizde ölçülü olalım." şeklinde yaparsak daha
>> anlamlı olur.
>>
>> Bu kamçılamak için söylenir. Eleştireceğinize oturun, çalışın. Denir. Bu
>> laf ilk başta etkisini genelde gösterir. Söylenen kişi oturur çalışır. Ancak
>> orta vadede geri teper. Kişi size eskisinden daha fazla eleştiri okları
>> yöneltebilir.
>>
>> Bu konuyu insan psikolojisini de düşünerek tartıırsak daha doğru yaparız.
>>
>> Mesela bu satırların yazarını hep eleştirirler ama sadece son birkaç ay
>> içinde yaptığım bireyi söyleyeyim. Gent'te aynı anda iki işte, hem
>> üniversite kütüphanesinde alıtım, hem de bulaşıkçılık yaptım ve tuvalet
>> temizledim ve aileme yüklü miktarda para gönderdim.
>>
>> Bunun gibi herkesin çalımışlığı vardır. İnsanların ne yaptığını bilmeden
>> kolayca eleştiri yapmak kııcı olabilir, yanlış olabilir.
>>
>> Toplumu gerebilir. Dikkat etmek lazım orada.
>>
>> Bu satırların yazarı bu yazıda da eleştiri yaptı. E o da bir nebze yanlış
>> yaptı yanii. Ama ne kadar, bilmez.
>>
>> Saygılar.
>>
>>
>> 05.03.2009 tarihinde barkin unuulu <pako06 at yahoo.com> yazmış:
>>>
>>>  Eleştirmekte olduğunuz durumun aslında şu an için sizde bir kurbanı
>>> durumundasınız farkında mısınız?
>>> Siz bir y.lisans öğrencisi olarak, okumakta olduğunuz okulda ne kadar
>>> katkıda bulunuyorsunuz?
>>> Madem ülkeden ve Atatürkçülerden bu kadar şikayetçisiniz, siz neden
>>> düzeltmek için kolununuzu kıpırdatmıyorsunuz?
>>> Ülkenin en büyük sorunu eleştiridir, eleştirmek çok kolaydır ancak ortaya
>>> çıktı koymak gerekir. Çıktı koymamış bir insanın eleştiri yapması da makul
>>> değildir.
>>> Ortaya kendiniz ve bulunduğunuz çevre için çıktı koymak durumundasınız.
>>> Y.Lisans öğrencisi olduğunuza göre artık bunu yapabilecek kapasiteniz
>>> bulunmaktadır sanırsam..
>>> Tüm dünayada burs almak zor bir süreç, ancak yetenekli iseniz tabiki de
>>> diğer ülkelerde yeteneğinizin takdir görmesi daha muhtemel...
>>> Eleştirmeden önce kendinizi de biraz tartın derim....
>>>
>>>
>>>  ------------------------------
>>> *From:* Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
>>> *To:* md-sorular at matematikdunyasi.org
>>> *Sent:* Thursday, March 5, 2009 10:37:58 AM
>>> *Subject:* [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>>
>>> Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora
>>> öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda
>>> olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya
>>> devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda
>>> kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden
>>> matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti
>>> göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler
>>> neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate
>>> gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor?
>>> Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin
>>> var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri
>>> destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar
>>> neden yılda en azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25
>>> tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25
>>> tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden
>>> Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası
>>> dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek
>>> olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü
>>> var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar
>>> yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan
>>> var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal
>>> sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla
>>> uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum
>>> böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve
>>> gelecekte iş yapacak olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş
>>> oluruz.
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>
>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
>> To: md-sorular at matematikdunyasi.org
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 21:00:36 +0200
>> Subject: Re: [MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1
>> Desteğe ihtiyacı olan benim Barkın Bey bölümüm değil.Yazdıklarımı herhalde
>> anlayacak kapasitede değilsiniz anladığım kadarıyla.Aynı durumda sizde
>> bulunsanız isyan edersiniz.Hangi burstan haberiniz var sizin?Biliyormusunuz
>> şartlarını kaç kişiye verdiklerini? Matematik Derneğinin Cahit Arf bursunun
>>  sadece bir kişiye verildiğinden haberiniz var mı sizin? Geriye kalanları
>> aptal mı sanıyorsun? Koskoca ülkede matematiğin düştüğü durum bu mu? Gece
>> gündüz çalışıyoruz haberiniz var mı Barkın Bey? Ama durumu bilmeden böle bol
>> kese laf atman  kolay değil mi? Sen de bu yoldan geçte görelim bakalım.İsyan
>> ediyormusun etmiyormusun o zaman görürüz.
>>
>> 05 Mart 2009 Perşembe 12:00 tarihinde <
>> md-sorular-request at matematikdunyasi.org> yazdı:
>>
>>> MD-sorular listesi mesajlarını şu adrese gönderin:
>>>        md-sorular at matematikdunyasi.org
>>>
>>> World Wide Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı
>>> ziyaret edin:
>>>
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>> veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı
>>> şu adrese gönderin:
>>>        md-sorular-request at matematikdunyasi.org
>>>
>>> Bu listeyi yöneten kişiye şu adresten ulaşabilirsiniz:
>>>        md-sorular-owner at matematikdunyasi.org
>>>
>>> Yanıt yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden
>>> daha belirli olmasını sağlayın: "Ynt: MD-sorular toplu mesajının
>>> içeriği..."
>>>
>>>
>>> Günün Konuları:
>>>
>>>   1. Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez (Ali ilik)
>>>   2. Re: Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez (haydar göral)
>>>   3. Re: Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez (Ali ilik)
>>>   4. 4 bile yeter (tibet efendi)
>>>   5. Y.lisans ve Doktora Destekleri (Emrah Polatlı)
>>>   6. Re: Y.lisans ve Doktora Destekleri (barkin unuulu)
>>>
>>>
>>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>> To: Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>>> Date: Wed, 4 Mar 2009 22:20:01 +0200
>>> Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
>>> Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük
>>> altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım
>>> dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım
>>> karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.
>>>
>>> 5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
>>>
>>> Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek.
>>> Mantığı bu.
>>>
>>> Pasta kalıbı sorusu hala soru.
>>>
>>> Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları
>>> sallamıyor.
>>>
>>> Ahan da polemik oldu.
>>>
>>> Haydi hayırlısı.
>>>
>>> Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
>>>
>>> Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
>>>
>>> Bakalım kimler atlayacak.
>>>
>>> Hücuuum.
>>>
>>>
>>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>>> From: haydar göral <hgoral at gmail.com>
>>> To: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>> Date: Wed, 4 Mar 2009 22:39:47 +0200
>>> Subject: Re: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
>>> Ben atlayayım, karpuz kesmece mi peki?
>>>
>>> 2009/3/4 Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>>
>>>> Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar örttük
>>>> altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı. Yarım
>>>> dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım
>>>> karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.
>>>>
>>>> 5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
>>>>
>>>> Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek.
>>>> Mantığı bu.
>>>>
>>>> Pasta kalıbı sorusu hala soru.
>>>>
>>>> Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları
>>>> sallamıyor.
>>>>
>>>> Ahan da polemik oldu.
>>>>
>>>> Haydi hayırlısı.
>>>>
>>>> Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
>>>>
>>>> Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
>>>>
>>>> Bakalım kimler atlayacak.
>>>>
>>>> Hücuuum.
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> MD-sorular e-posta listesi
>>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>> To: haydar göral <hgoral at gmail.com>
>>> Date: Wed, 4 Mar 2009 22:47:23 +0200
>>> Subject: Re: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
>>> Evet, karpuz kesmece (oynuyoruz).
>>> Ama karpuz, kesmece değil.
>>> "Almıyacaksan ne duruyon bilaaader" karpuzu.
>>>
>>> Baykal maganda üslubu diyor. Ali İlik de maganda gibi konuşuyor.
>>> Böyle denyoluk yapılır mı? Burası matematik sitesi. Adam kafasına göre
>>> yazıyor. Yok mu dur diyecek biri?
>>> Gına geldi artık.
>>> Yeter be.
>>> Ayıp ayıp.
>>> Shame on you Ali İlik.
>>>
>>>
>>> 04 Mart 2009 Çarşamba 22:39 tarihinde haydar göral <hgoral at gmail.com>yazdı:
>>>
>>>> Ben atlayayım, karpuz kesmece mi peki?
>>>>
>>>> 2009/3/4 Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>>>
>>>>>   Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar
>>>>> örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı.
>>>>> Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım
>>>>> karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.
>>>>>
>>>>> 5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
>>>>>
>>>>> Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek.
>>>>> Mantığı bu.
>>>>>
>>>>> Pasta kalıbı sorusu hala soru.
>>>>>
>>>>> Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları
>>>>> sallamıyor.
>>>>>
>>>>> Ahan da polemik oldu.
>>>>>
>>>>> Haydi hayırlısı.
>>>>>
>>>>> Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
>>>>>
>>>>> Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
>>>>>
>>>>> Bakalım kimler atlayacak.
>>>>>
>>>>> Hücuuum.
>>>>>
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> MD-sorular e-posta listesi
>>>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>>> From: tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>
>>> To: Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>>> Date: Wed, 4 Mar 2009 13:17:19 -0800 (PST)
>>> Subject: [MD-sorular] 4 bile yeter
>>>   Birak 5'i ben 4 taneyle bile kapanir demistim, ki kapanir.
>>>
>>> Güzel bir aciklamasini yapiyorum:
>>> 1) kuzey yarim küreyle güney yarimküreyi biraz döndürün biri digerinin
>>> altina kaysin
>>> 2) ince bir dilim acikta kaldi. (dünya üzerinde 0 meridyeniyle atiyorum 5
>>> meridyeninin arasinda kalan dilim bölgesi gibi bir bölge)
>>> 3) bu acikta kalan dilimlerden iki tanesini dünya üzerinde birbirlerine
>>> degmeyecek sekilde yerlestirebilecegimiz icin 4 yarim küre yeter.
>>>
>>> Bu kanit sayilir. Tek tek bu projeksiyonlari yazmasi, isin hamallik
>>> kismi.
>>>
>>> (ayrica 3 yarim kürenin yetmedigini göstermek de kolay.)
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --- On *Wed, 3/4/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com>* wrote:
>>>
>>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>> Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
>>> To: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>>> Date: Wednesday, March 4, 2009, 1:20 PM
>>>
>>>  Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar
>>> örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı.
>>> Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım
>>> karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.
>>>
>>> 5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
>>>
>>> Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek.
>>> Mantığı bu.
>>>
>>> Pasta kalıbı sorusu hala soru.
>>>
>>> Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları
>>> sallamıyor.
>>>
>>> Ahan da polemik oldu.
>>>
>>> Haydi hayırlısı.
>>>
>>> Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
>>>
>>> Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
>>>
>>> Bakalım kimler atlayacak.
>>>
>>> Hücuuum.
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>>> From: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
>>> To: md-sorular at matematikdunyasi.org
>>> Date: Thu, 5 Mar 2009 10:37:58 +0200
>>> Subject: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>> Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora
>>> öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda
>>> olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya
>>> devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda
>>> kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden
>>> matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti
>>> göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler
>>> neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate
>>> gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor?
>>> Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin
>>> var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri
>>> destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar
>>> neden yılda en azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25
>>> tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25
>>> tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden
>>> Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası
>>> dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek
>>> olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü
>>> var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar
>>> yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan
>>> var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal
>>> sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla
>>> uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum
>>> böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve
>>> gelecekte iş yapacak olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş
>>> oluruz.
>>>
>>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>>> From: barkin unuulu <pako06 at yahoo.com>
>>> To: md-sorular at matematikdunyasi.org
>>> Date: Thu, 5 Mar 2009 01:20:46 -0800 (PST)
>>> Subject: Re: [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>>  Eleştirmekte olduğunuz durumun aslında şu an için sizde bir kurbanı
>>> durumundasınız farkında mısınız?
>>> Siz bir y.lisans öğrencisi olarak, okumakta olduğunuz okulda ne kadar
>>> katkıda bulunuyorsunuz?
>>> Madem ülkeden ve Atatürkçülerden bu kadar şikayetçisiniz, siz neden
>>> düzeltmek için kolununuzu kıpırdatmıyorsunuz?
>>> Ülkenin en büyük sorunu eleştiridir, eleştirmek çok kolaydır ancak ortaya
>>> çıktı koymak gerekir. Çıktı koymamış bir insanın eleştiri yapması da makul
>>> değildir.
>>> Ortaya kendiniz ve bulunduğunuz çevre için çıktı koymak durumundasınız.
>>> Y.Lisans öğrencisi olduğunuza göre artık bunu yapabilecek kapasiteniz
>>> bulunmaktadır sanırsam..
>>> Tüm dünayada burs almak zor bir süreç, ancak yetenekli iseniz tabiki de
>>> diğer ülkelerde yeteneğinizin takdir görmesi daha muhtemel...
>>> Eleştirmeden önce kendinizi de biraz tartın derim....
>>>
>>>
>>>  ------------------------------
>>> *From:* Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
>>> *To:* md-sorular at matematikdunyasi.org
>>> *Sent:* Thursday, March 5, 2009 10:37:58 AM
>>> *Subject:* [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>>
>>> Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora
>>> öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda
>>> olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya
>>> devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda
>>> kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden
>>> matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti
>>> göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler
>>> neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate
>>> gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor?
>>> Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin
>>> var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri
>>> destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar
>>> neden yılda en azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25
>>> tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25
>>> tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden
>>> Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası
>>> dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek
>>> olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü
>>> var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar
>>> yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan
>>> var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal
>>> sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla
>>> uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum
>>> böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve
>>> gelecekte iş yapacak olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş
>>> oluruz.
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>
>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>> To: Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com>
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 21:18:59 +0200
>> Subject: Re: [MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 125, Konu 1
>> Bunlar böyle sallarlar Emrah.
>>
>> Ya benim hayatım 9 yaşından 15 yaşına kadar Bursa Beşyol'da merdiven
>> altında küçük bir radyatör tamirhanesinde çalışan babama yardımcı olmakla
>> geçti.
>>
>> Gecenin saat 2si, lapa lapa kar yağıyor. 12 yaşlarındayım. Koskoca man
>> radyatöründen kaynar sular boşalıyor. Babam bağırıyor. "Eşek herif doğru tut
>> şu radyatörü" diye. Yağ, pas, kir, çamur, sıcak..
>>
>> Radyatör için su çok çok önemli. Radyatör motordaki ısıyı geniş alana
>> yayıp panjurdan gelen rüzgar sayesinde motoru sogutuyor. İçinden su ve/veya
>> yağ geçiyor. Antifriz vs kışın donmasın diye. Dükkanda çeşme yok. Günde 7-8
>> kere 3 km uzaktan 5 kiloluk bidonla 10 yaşında su getirmeye çalışıyorum. O
>> zamanlar çok zayıfım. Kaportacılar, komşu esnaflar esnaf şakaları yapıyor,
>> alay ediyorlar. Koca adam oldun bir suyu taşıyamıyorsun diye. Gözlerim
>> doluyor ağlayacak gibi oluyorum. Babama hergün sefer tasını evden 5 km
>> uzaktaki dükkana kardeşim Mümin mi götürecek ben mi götüreceğim diye kavga
>> ediyoruz evde. Bütün esnaf babamın sefertasından yiyor, komşu esnaflar. 4-5
>> kişi. 3 kap yemek herkese yetiyor. Yemek geç gelince babamdan akşama bir
>> araba dayak...
>>
>> Yahu biz hayatın kitabını yazdık Neyi kime anlatıyonuz siz?
>>
>> Hey yavrum be. Kime neyin masalını anlatıyorsunuz siz?
>>
>> Çok eleştiri yapıyormuşuz. Bizim hayatımız üretimle geçti, fazlasını
>> yaptık, eleştirmek önce bizim hakkımız.
>>
>> Haydeeee kesmece karpuuzzz.
>>
>>
>>
>> 05.03.2009 tarihinde Emrah Polatlı <emrahpolatli at gmail.com> yazmış:
>>>
>>> Desteğe ihtiyacı olan benim Barkın Bey bölümüm değil.Yazdıklarımı
>>> herhalde anlayacak kapasitede değilsiniz anladığım kadarıyla.Aynı durumda
>>> sizde bulunsanız isyan edersiniz.Hangi burstan haberiniz var
>>> sizin?Biliyormusunuz şartlarını kaç kişiye verdiklerini? Matematik
>>> Derneğinin Cahit Arf bursunun  sadece bir kişiye verildiğinden haberiniz var
>>> mı sizin? Geriye kalanları aptal mı sanıyorsun? Koskoca ülkede matematiğin
>>> düştüğü durum bu mu? Gece gündüz çalışıyoruz haberiniz var mı Barkın Bey?
>>> Ama durumu bilmeden böle bol kese laf atman  kolay değil mi? Sen de bu
>>> yoldan geçte görelim bakalım.İsyan ediyormusun etmiyormusun o zaman görürüz.
>>>
>>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>> To: Ali Nesin <nesin at bilgi.edu.tr>
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 21:36:18 +0200
>> Subject: [MD-sorular] özür
>> Ovvvvv.... Çok özür dilerim.
>>
>> Sanırım burada, Emrah Polat'lının yazdıklarının altına imza atmanızı
>> kastediyorsunuz.
>> Maili Barkın'dan sonra attığınız için onun yazdıklarının altına imzanızı
>> attığınızı sadım. Halbuki gönderilen kısımda CC'de Emrah var. Ayrıca bu
>> sanıda yazınızı iyi okumamam da etken.
>>
>> Aptallık ettim. Pardon.
>>
>>
>> 05.03.2009 tarihinde Ali Nesin <nesin at bilgi.edu.tr> yazmış:
>>>
>>>  Yazdiklarini altina imzami atarim. Ellerine saglik.
>>>
>>> Sonuc: Uc bes kurus para kazandigimizda simdi elestirdiklerimiz gibi
>>> olmayalim!
>>>
>>>
>>>
>>> Belki pek yakindan ilgisi yok ama izin verirseniz bir animi anlatayim.
>>>
>>>
>>>
>>> Isvicre'de lise ogrencisiyken bir kayak merkezinde buyuk bir restoranda
>>> bulasikci olarak calisiyordum tatillerde. Yas 16. Ozellikle Noel zamani
>>> merkez turist kayniyordu. Restoranin kapasitesi 200'den fazlaydi ve biz
>>> bodrum katindaki mutfakta sadece 4 kisiydik: Fransiz bir asci, Italyan bir
>>> asci yamagi ve biri Ispanyol digeri Turk, iki bulasikci. Bulasikci dedigime
>>> bakmayin, yerleri supurmekten patates dogramaya kadar her ise kosardik.
>>> Sabah saat 6'da ise baslanirdi, sebzeler, soganlar, salatalar yikanir,
>>> patatesler dogranir, dilimlernir, her sey onceden hazirlanirdi, cunku daha
>>> sonra hic zamanimiz olmazdi bu isleri yapmaya. Ve gece saat 3'ten once
>>> yataga gidemezdik. Birkac saatlik uyku yani. Hele Fransiz asci kac gece hic
>>> uyumadan calismisti. Oglen de bir iki saat mola verilirdi, o zaman da biraz
>>> kestirirdik. Bu tempoya sinir mi dayanir? Gece saat 1 olmus. Hepimiz
>>> sinirliyiz. Cit cikmiyor. Ben, bir yandan koca koca et kazanlarini
>>> yikiyorum, bir yandan da ust kattaki restorandan asansorle gelen bulasigi.
>>> Tezgahimdaki bulasik tavana dayanmis ve bir kac sira halinde. Ne kadar hizli
>>> yikarsam yikayayim bulasik surekli artiyor. Mirildanarak kufrediyorum. Kime?
>>> Yukarda restoranda kahkahalarini duydugum, keyif yapan burjuvalara!
>>> "Bunlarin hicbiri asagida mutfakta birileri var, yemekleri yapiyorlar,
>>> bulasiklari yikiyorlar diye dusunmez bile... Pis burjuvalar!" Agzima geleni
>>> soyluyorum. Tam bu sirada asansorle dort konyak indi. Biz calisanlara... En
>>> pahalisindan ve en guzelindenmis... Bir musteri yollamis... "Bu musteri,
>>> dedim kendi kendime, bir zamanlar emegiyle calismis, calismaktan cani cikmis
>>> biridir mutlaka... Ben de hicbir zaman unutmayacagim emek verenleri..."
>>> Nitekim, aradan 36 yil gecti, hala daha ne zaman bir binaya girsem, bir
>>> yerde yemek yesem, bir otobuse binsem, bir nimetten yararlansam hep o
>>> gormedigim, tanimadigim emekcileri dusunurum.
>>>
>>>
>>>
>>> Ali
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>  ------------------------------
>>>
>>> *From:* md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org [mailto:
>>> md-sorular-bounces at matematikdunyasi.org] *On Behalf Of *Emrah Polatlı
>>> *Sent:* Thursday, March 05, 2009 10:38 AM
>>> *To:* md-sorular at matematikdunyasi.org
>>> *Subject:* [MD-sorular] Y.lisans ve Doktora Destekleri
>>>
>>>
>>>
>>> Geçenlerde şunu düşündüm.Bu ülkede maalesef Matematik Y.lisans ve Doktora
>>> öğrencileri yeterince parasal olarak desteklenmiyor.Çünkü şu an bu konumda
>>> olan öğrenciler bir yandan kendi araştırmalarını yaparken bir yandan da ya
>>> devlette bir yerde çalışıyor ya da dershanelerde sürünmek zorunda
>>> kalıyor.Peki biz ne bekliyoruz bu öğrencilerden? Çoğu akademisyen sizden
>>> matematikçi olmaz yok şöle yok böle diyerek şikayetçi.Gereken hassasiyeti
>>> göstermediğimizden yakınıyorlar.Peki hiç düşünüyorlar mı acaba bu öğrenciler
>>> neler yaşıyor? Lafa gelince mangalda kül bırakmayan milletimiz icraate
>>> gelince neden problem yaşıyor? Kaç tane y.lisans öğrencisi destekleniyor?
>>> Nerde o bilimi gelişmeyi savunan batıcı insanlar? Türkiyede kaç tane zengin
>>> var kaç tanesi bu işi üstleniyor? Ne Türk Matematik Derneği ne de diğerleri
>>> destek olamıyor.Neden? Hayatları bunları eleştirmekle geçen hocalar
>>> neden yılda en azından 25 tl destek vermiyorlar?Düşünüyormusunuz her hoca 25
>>> tl verse senede bununla kaç y.lisans matematik öğrencisi desteklenir? Ama 25
>>> tl çok para konuşmak,eleştirmek bedava.O kendini batıcı hisseden
>>> Cumhuriyetçi, Atatürkçü insanlar,zenginler nerede? Kaçı Matematik Dünyası
>>> dergisi alıyor? Okumasına gerek yok ,anlamasına da gerek yok.Sadece destek
>>> olmak için.Sonra da kalkmışız yok dünyanın çok gerisindeyiz,yok beyin göçü
>>> var diye eleştiriyorlar.Tabiki bu şartlarda insanları zorluyorlar
>>> yurtdışına.Ne doğru dürüst burs var ne de bu burslara yeterli kontenjan
>>> var.Bir y.lisans öğrencisi olarak maalesef bunları düşünüyorum.Çünkü parasal
>>> sorun olduğunda yaptıklarımıza odaklanamıyoruz.Herşey bitiyor bunlarla
>>> uğraşıyoruz sanki başka hiç derdimiz sıkıntımız yokmuş gibi.Yazık! bu durum
>>> böle devam ettiği sürece beyin göçü de olur, bilime de değer verilmez, ve
>>> gelecekte iş yapacak olan insanların da daha yolun başında ipini kesmiş
>>> oluruz.
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>
>>
>>
>> ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
>> From: tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com>
>> To: Matematik Dunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>> Date: Thu, 5 Mar 2009 12:00:39 -0800 (PST)
>> Subject: Re: [MD-sorular] 4 bile yeter
>>   Ali ilik sen bosuna tuvalet temizlemissin, Acun'un kutu acmali
>> yarismasi var, ya da "yemekteyiz" gibi programlar var, oralara ciksan acayip
>> reyting yaptirirsin, iyi de para verirler sana.
>>
>> Ekte küre meselesiyle ilgili bir cizim gönderiyorum jpeg olarak.
>> Bunu da anlayamiyorsan git bakkaldan plastik bir top al makasla kes dene.
>> Öyle sol taraftan acinca sag tarafa kadar bosluk yayilmiyor. Döndürme
>> hareketi yapiyorsun, üstteki küreyi sandik kapagi acar gibi
>> kaldirmayacaksin.
>> Cok uzadi bu konu.
>>
>> Burs meselesina dair:
>> Burs veren kurumlari az kisiye veriyorlar diye elestirmek cok sacma. Öyle
>> ya da böyle veriyorlar. Sanki dünyadaki adaletsizlikten onlar sorumlu. Adam
>> sanki burs verecegim diye para topluyor da yarisini cebine indiriyor. Yani
>> isyan edip de en son kizilacak yer orasi, kusura bakma.
>> Bence dershanelere kölelik yapan kadrosuz genc ögretmenlerin örgütlenmesi
>> gerek. Örgütlenemeyen insan, dilenmek zorunda kalir. Örgütlenmeye de cok
>> müsait bir ortam var dershanelerde. Yani kömür ocaginda bile o kadar emek
>> sömürüsü yok.
>> Burs veren kurumlara az burs veriyorlar diye isyan edecegine, seni essek
>> gibi sabahtan aksama kadar calistirip, dalga gecer gibi eline ayda 250 lira
>> para veren dershane patronuna isyan et.
>>
>> Tibet
>>
>>
>> --- On *Thu, 3/5/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com>* wrote:
>>
>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>> Subject: Re: [MD-sorular] 4 bile yeter
>> To: tibetefendi at yahoo.com
>> Cc: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>> Date: Thursday, March 5, 2009, 11:14 AM
>>
>>  Yanlış. Biraz döndürünce ekvatorun oradan feci bir açık oluyor. Mesela
>> üst yarıkürenin sol ucunu 1 milimetrebile havaya kalırsanız ta sağ uca kadar
>> komple ekvator yok oluyor.
>>
>> İnce bir dilim açıkta kalmıyor yani, felaket oluyor.
>>
>>
>> 04.03.2009 tarihinde tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com> yazmış:
>>>
>>>   Birak 5'i ben 4 taneyle bile kapanir demistim, ki kapanir.
>>>
>>> Güzel bir aciklamasini yapiyorum:
>>> 1) kuzey yarim küreyle güney yarimküreyi biraz döndürün biri digerinin
>>> altina kaysin
>>> 2) ince bir dilim acikta kaldi. (dünya üzerinde 0 meridyeniyle atiyorum 5
>>> meridyeninin arasinda kalan dilim bölgesi gibi bir bölge)
>>> 3) bu acikta kalan dilimlerden iki tanesini dünya üzerinde birbirlerine
>>> degmeyecek sekilde yerlestirebilecegimiz icin 4 yarim küre yeter.
>>>
>>> Bu kanit sayilir. Tek tek bu projeksiyonlari yazmasi, isin hamallik
>>> kismi.
>>>
>>> (ayrica 3 yarim kürenin yetmedigini göstermek de kolay.)
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> --- On *Wed, 3/4/09, Ali ilik <aliilik at gmail.com>* wrote:
>>>
>>> From: Ali ilik <aliilik at gmail.com>
>>> Subject: [MD-sorular] Tibet Efendi'nin hatası: 5 yetmez
>>> To: "Matematik Dunyasi" <md-sorular at matematikdunyasi.org>
>>> Date: Wednesday, March 4, 2009, 1:20 PM
>>>
>>>  Karpuzu kestik enlemesine ikiye. Üstü attık, ve sonra üstü tekrar
>>> örttük altın üstüne. Üst yarıyı hafif sağ yaptık. Solda açık bir yer kaldı.
>>> Yarım dilimle örttük. Ancak hala iki açık nokta var. Ancak onları iki yarım
>>> karpuzla kapatsak bile sağda ekvator üstünde hala açık bir nokta var.
>>>
>>> 5 yama yetmez. Tibet Efendi'nin dediği doğru değil. En az 6 gerekir.
>>>
>>> Matematiksel kanıtının zor olmasa gerek.. Bunlar sembole dökülecek.
>>> Mantığı bu.
>>>
>>> Pasta kalıbı sorusu hala soru.
>>>
>>> Grup teorisi fetişistleri soruyu sallamıyor, bazıları da onları
>>> sallamıyor.
>>>
>>> Ahan da polemik oldu.
>>>
>>> Haydi hayırlısı.
>>>
>>> Yaz yaz, Ali İlik polemik yapıyormuş. Aman da aman.
>>>
>>> Rol yapıyoruz, tiyatro yapıyoruz, hemen de atlıyorsunuz.
>>>
>>> Bakalım kimler atlayacak.
>>>
>>> Hücuuum.
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>>
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> MD-sorular e-posta listesi
>>> sorular at matematikdunyasi.org
>>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> MD-sorular e-posta listesi
>> sorular at matematikdunyasi.org
>> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>>
>
>
> _______________________________________________
> MD-sorular e-posta listesi
> sorular at matematikdunyasi.org
> http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/md-sorular
>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL: http://lists.math.bilgi.edu.tr/pipermail/md-sorular/attachments/20090306/5038ff00/attachment.htm 


MD-sorular mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi