[MD-sorular] TMD kitaplarının durumu

Ali ilik aliilik at gmail.com
6 Mar 2009 Cum 22:18:38 EET

Barış,
Bazı sorular soralım:

1- TMD sitesindeki bu kitaplardan hangilerini okudun ya da hangilerine göz
attın?
2- Bunların içinde 9 yaşında bir çocuk için uygun kitap var mı? Varsa
hangileridir?
3- Bu kitapların dili nasıldır? Pedagojik açıdan nasıl kitaplardır? Kaç
yıllarında basılmıştır o kitaplar?

Barış yazmış:

Merhaba,

Tubitak serisinin su buyuk cok resimli kitaplari yararli olabilir.  Bir de
problem cozme kitaplari mesela zihinden problemler diye cok guzel bir set
vardi.  ve tabii ilkokul ogrencileri icin bir tumzamanlar-klasigi: adim adim
matematik! :) Eskiden icinde cok zor problemler olan genel basari --genel
yetenek diye bir kitap vardi hala basiliyo mu bilmiyorum.  bunlara ek olarak
benim bir tavsiyem : bir sekilde geometriyle ilgilenmesini saglayin.  direk
olarak piyasadaki geometri kitaplari da olabilir ya da eger varsa teorik
kitaplarda olabilir: http://www.tmd.org.tr/?page_id=46 . yine teorik
kitaplar icin baska bir link: http://www.matematikdunyasi.org/ (gerci gruba
yazdiginiza gore bunu biliyorsunuz) maalesef ilk verdigim tmd linkindeki
hangi kitaplarin hangi yas duzeyine uygun oldugunu bilmiyorum. direk TMD ye
sorabilirsiniz saniyorum.
Bu arada onemli bir soru: acaba neden oglunuzun dogrudan bu listeye uye
olmasinin uzerinde olumsuz etkisi olacagini dusunuyorsunuz? Hem bakin bizim
"onun yas grubundan olup" matematige oglunuz ve sizin kadar merakli olmayan
uyelerimiz de var bildigim kadariyla.... :-)