[MD-sorular] Fwd: Sarrus Kuralı

erhan duman sadecematematik at gmail.com
10 Mar 2009 Sal 19:54:20 EET

benim kişisel tercihim zaten sarrus değil..satır veya sütuna göre açılım
daha basit..ama bir öğrencimizin sorusu olduğu için, buraya soruyu yöneltme
ihtiyacı hissettim..leibniz ile alakalı cevabı bende düşündüm ve öğrenciye
aktardım ama belki daha farklı bir görüş elde ederim düşüncesindeydim, gene
de yararlandım, teşekkürler...

determinant kavramına gelince, ayrıntılarıyla hatırlamam mümkün değil ama
permütasyon fonksiyonu, lineerlik ve alterne özellikleriyle, matematiksel
bir anlam kazanıyor...sorun yok o konuda...