[MD-sorular] Karmaşık düzlemde integral

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
13 Mar 2009 Cum 23:29:15 EET

> cunku bir dikdortgen cizdigimizde duzlemi karmasik olarak da dusunsek reel
> olarak da dusunsek onun olcusu ayni...

İyi de ben de tam da onu diyorum. Neden aynı? Neden aynı ölçüyü kullanıyoruz
karmaşık olarak dikdörtgene baktığımız zaman? Ya da hatta kullanıyor muyuz,
kullanmıyorsak bu ihtiyacı neden hisetmiyoruz.

gamma : [0,1] ---> C bir düzgün eğri ve f: C ---> C olsun.
f'nin eğri üzerindeki reel integralini alırken int_[0,1] f( gamma(t) )
|gamma'(t)| dt 'yi hesaplıyoruz.
Karmaşık integralini alırken de int_[0,1] f( gamma(t) ) gamma'(t) dt
hesabını yapıyoruz.

Aynı şekilde bir alan üzerinde karmaşık değerli bir fonksiyonun gerçel ve
karmaşık integrallerini farklı şekillerde alabiliriz. Ama almıyoruz. Neden?

--
Eren Mehmet Kıral