[MD-sorular] Basit bir turev sorusu

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
23 Mar 2009 Pzt 13:45:51 EET

A noktasindan D noktasina kök(64+x^2)/6 + (AD-x)/12 saatte gidilir.
Bu, en kücük degerini x yolu 8/kök(3) km oldugunda alir.

Söyle yazmissiniz: çünkü mantıksal olarak bakarsak, en kısa sürede gitmesi için yavaş gittiği yolun minimum olması gerekir
Bu mantigin neden yanlis oldugunu göstermek icin daha basit bir örnek yaziyorum:
ABC'yi 3-4-5 ücgeni olarak alin.
toprak hizi saatte 3km
asfalt hizi saatte 4km olsun.
bu durumda A'dan C'ye direkt sirf topraktan giderse 5/3 saatte gider.
Önce B'ye oradan C'ye giderse 1+1=2 saatte gider.
Sürekli topraktan gitmek, en kisa yoldan asfalta cikmaya göre daha kisa sürüyor.

tibet