[MD-sorular] help

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
23 Mar 2009 Pzt 14:37:00 EET

ÖSS'de bir soru tipi vardir.
5'e bölününce 3 kalanini veren, 7'e bölününce 2 kalanini veren en kücük sayi kactir.
benzeri sorular. ÖSS'ye giren herkes bilir.

Cin kalanlar teoremi, bölen sayilar aralarinda asalsa (örnekteki 5 ve 7) bu tür bir soruda kalanlar nasil verilirse verilsin bu sorunun bir cevabi oldugunu kanitliyor.

Bunun sadece iki bölen ve iki kalan icin degil,
n tane aralarinda asal bölen ve herbiri icin rastgele birer kalan verildiginde mutlaka bir cözümünün olacagini tümevarimla gösterebilirsin.
ÖSS'deki sorular genelde ikili degil üclü oluyordu.

Cin kalanlar teoreminin ismi de buradan geliyor. Yani "kalanlar" kismi buradan geliyor.
"Cin" de bu teoremi fi tarihinde Cinliler buldugu icin. Öyle de komik bir isim.

Yani Cin'de o zamanlar grup teorisi mi yapiyorlarmis diye sasirmistim ben, maksat baskalari sasirmasin.

Tibet