[MD-sorular] Sayma Kitabı

dede dede_47 at mynet.com
25 Mar 2009 Çar 11:03:15 EET

Matematik Dostlarına;

Geçen gün, dolaşırken kitapçıları,

Sayın Ali Nesin Hocanın yeni basılmış;

“Sayma” isimli matematik  kitabını gördüm.

Hemen “1+3(hediye için)” adet aldım.

Ederi mi? Komik:7.5 YTL/Adet

Akşam büyük bir merakla inceledim:

Müthiş! Bir konu bu derece düzeyli; ama,

Yalın, güzel nasıl anlatılabilirmiş?

Gördüm. Şaşırdım!

Ama ilk sayfanın arkasında bir ibare:

“İlk basım Mart 2009 (1000 adet)”

Canımı sıktı:70 milyonluk “canım ülkem” de,

Ciddi birikim ve çaba isteyen içerikli bir kitap,

1000 (bin) adet “basılabilmiş!”

İçeriksiz, hurefa, masallar/yalanlarla dolu,

Bir “din kitabının” ilk baskısı en az 10 000
adet,

Basılıp/ satılabilirken; bir matematik kitabı,

Zor/bela ilk baskı 1000 adet basılabilmiş!

Düşündüm:1000 adedin hepsi “satılabilirse”,

Ali hocaya (vakfa/köye/kendine) kalabilirse net,

2000 YTL para kalır! Değer mi,onca emeğe göz nuruna;

Hele de “boyun fıtığı” gibi ciddi bir sağlık
sorunun,

“Cenderesi” altında böyle bir kitap yazmaya!

Ne diyeyim? Bu çabaya “saygı duymaktan”;

”Sağlık sorununa şifa dilemekten” başka,

Elimden bir şey gelmiyor maalesef…

DOSTLAR!!

Bu kitaptan 1,2,3 değil; en az 4 adet alın!

İhtiyacınız dışındakileri, çevrenize hediye edin,..

Öyle ki 2.3.4…. baskıları yapılabilsin…

Malum:“Ne kadar iltifat, o kadar marifet”
demişler.

Yinede:Din alimlerince Matematiğin,
ilgilenilip/öğrenilmesi/uğraşılması,

“Günah” ilan edilen bir toplumda,(Bakınız:İmam
Gazali,

”El Munkız-u Min ad Dallal /Sapkınlığa Düşenlerin Yok
Olması”

Kitabının Matematik Bölümü); “Matematik”
biliminde

Bir “Matematik Kitabının” 1000 adet bile
basılabilmesi,

Başarı gibi geldi bana.Eh,züğürt tesellisi işte…

Kendimi böyle KANDIRDIM, AVUTTUM (?)

Toplumu:Mistisizme,Skolastiğe,Karanlığa;

Yönlendirip,özendirenler; ekmeden biçilebilirmiş gibi,

Daha sonra pişkinlikle:“Bilimde ne yaptınız ki?”

Diyebilmekteler sıkılmadan/utanmadan!

Bunları düşündüm; içim sıkıldı…

“Üzüntüler paylaşılırsa azalır” kuralınca,

Paylaşayım dedim dostlarla…

Sağlık ve saygılarımla…

A.Kadir Değirmencioğlu