[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesaj, Say 143, Konu 1

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
27 Mar 2009 Cum 00:50:34 EET

Polonya yaziliminda (Polish notation) hic paranteze gerek yoktur

+*3,4*7,8

islemi

(3*4)+(7*8)

olarak algilanir ornegin,

*+3,4*7,8 ise ((3+4)*7)*8 olarak...

Bundan 35 yil once, elektronik makinalar yeni ciktiginda, Texas Instruments markasi cok pahaliydi, 600 dolar filan gibiydi; Polonya makinalari cok cok daha ucuzdu, hemen hemen dortte bir fiyatina ve asagi yukari ayni kalitedeydi ve aynen Texas Instruments gibi programlanabiliyorlardi; ama Bati’da bulunmuyordu, Polonya’dan getirtmek gerekiyordu. Programi bir kartona yazip, kartonu makinaya okuttugunda programi isletebiliyordun. Getirttirmistim bir tane. Polonya’dan gelen makinalar Polonya yaziliminda sliyordu, paranteze gerek yoktu.

Ali

  _____