[MD-sorular] Farkli sayma tabanlarinda kesirlerin yazilmasi

Sakin Deli sadelikin at yahoo.com
29 Mar 2009 Paz 22:21:32 EEST

Merhabalar.
Ä°slem onceligi ile ilgili tartismayi ilgi ile izlemekteyim.
Ote yandan, benim de kafami mesgul eden bir konu hakkinda bilgilerinize -internet kaynaklari da olabilir- basvurmak istedim.
Ornegin -onluk tabandaki- 5/7 kesrini 8lik tabanda hangi kesir ile gosteririz (bunun 8lik tabanda da rasyonel olmasi gerektigini saniyorum).
Genel olarak, bir tabandaki -mesela 10luk tabandaki- her kesrin baska bir tabandaki -mesela 8lik tabandaki- kesir karsiligi nasil bulunabilir?
Bilgililere ilgilerinden dolayi simdiden tesekkurler.
Selam ve kolayliklar.
Sakin