[MD-sorular] Lineer Cebirden bir kaç soru

Emrah Polatlı emrahpolatli at gmail.com
31 Mar 2009 Sal 19:34:02 EEST

Şöyle bir Lineer Cebir bilgilerimi tazelerken kitabımın arasından çıkan
sorulara (zamanında hocaya sorarım diye bi kenara yazıp unuttuğum)
rastladım. Düşündüm fakat cvp bulamadım. Yanıtlayan olursa minnettar
kalırım.

1. Matrisler için farklı LU-ayrışım metotları var mıdır? Bir matrisin birden
fazla LU-ayrışımını nasıl bulabiliriz?
2.Bir Matrisin n. dereceden kökünü veren bir genel formül var mı? Mesela 3x3
lük bir matrisin 4.dereceden kökünü nasıl bulabiliriz?
3. nxn lik idempotent (eşgüçlü veya karesi kendine eşit
matrisler) matrisleri nasıl bulabiliriz? mesela 4x4 lük bir idempotent
matrisi nasıl oluşturabiliriz?
Emrah Polatlı

Gazi Üniv. Matematik Bölümü