[MD-sorular] devirli say1lar

delininkalemi at gmail.com delininkalemi at gmail.com
13 Mayıs 2009 Çar 16:41:31 EEST

Basit olarak şöyle izah edilebilir. Yazımlarının farklı olması sizi
düşündürüyor olmalı herhalde. Değişik sayma sistemlerinde, bir çokluğun
bir çok farklı şekilde ifade edilmesine benzer olarak, burada da
"0,999..." ve "1" ifadelerinin işaret ettiği nicelik aslında aynı.
(Böyle ifade ediyorum, çünkü gerçekten sezgi sahibi biri için eşit
olmadıklarını hissetmek anlaşılır bir durum.) Çok güzel, bilinen ve
bence en anlaşılır açıklama şudur:
"Bu iki sayının arasında olacak şekilde bir sayı yazılabilir mi ?"  Bu
soruya vereceğiniz yanıt "hayır" ise, sorunuzun yanıtını almış
olmalısınız. (Rasyonel sayılar kümesi "yoğun" olduğundan, farklı iki
rasyonel sayı arasına her zaman başka bir rasyonel sayı yazılabilmeli.
0,999.. dan büyük ve 1'den küçük olacak şekilde bir sayı (ya da nicelik)
düşünülemeyeceğinden bu iki sayının aslında aynı sayı olduğunu ya da
aynı niceliği ifade ediyor olduklarını söyleyebiliriz.)

hasim_capin yazmış: