[MD-sorular] TRİGONOMETRİ

Ege Azuz egeselazuz at gmail.com
15 Mayıs 2009 Cum 17:12:01 EEST

TARİHİN EN BÜYÜK YALANI!

Öğrenci:  Sayın hocamm, Bu integrali öğretiyorsunuz ama; Nerede
kullanacağız?

Hoca:    Şimdi,  Bir göl al onun alanını hacmini hesapla...

Öğrenci: Nasıl hocam? Anlamadım,

Hoca:  Şimdi evladım, göle yakın bir şekil al(biraz önce gölün kendisini
almıştı)  onun üzerinden hesap et. Der... ve tarihin en büyük yalanını
söylemiş olur.

Üçüncü ses : Öyle bir göl yoktur! Öğrencileri kandırmayın....
Siz kendi elinizle o gölü çizemezken, nasıl o öğrenci o gölü alsında
üzerinden integral hesaplasın?

Dış kapının mandalı:   Kimsenin öyle bir zahmete gireceğini zannetmiyorum...

Diğer bir yalanda elmanın hacmi üzerine dayanır...

Trigonometri="Üçgen ölçümü" değilmi ?

Hayır, değil!
Siz herhalde halen karşı bölü komşudasınız...

Ağaçların, dağların, nehirlerin yanına varmadan
uzunluk, yükseklik gibi "bilinmeyenlerini" bulmak!
Bunun için ne gerekli?

Sene 2009,  Googlemap var size Cm sine kadar bildiriyor!(kimse haydi ağaçla
taşın arasının fotoğrafını çekelim. Sonra taşında fotoğrafını çekelim...
sonra onu cetvelle uzunluğunu ölçelim, sonra da fotoğraftan taşın boyutunu
ölçelim oranlayalım sonraaaa tereyağlı iskender Demez!)

Daha vaz geçer miyiz bu güzel "isimlerden"?
Gelsin: "Seriler", "Tümlevler"," Ters trigonometrik fonksiyonlar"
Yaymalar, genişletmeler....

Ne kadar basit! Meaşallah,  analizde 200-300 seneyi geride bıraktınız iki
adımda...

Saygılarımla...

Egesel Azuz