[MD-sorular] olasılık sorusu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
17 Mayıs 2009 Paz 01:17:54 EEST

Dedigim gibi konuya cok hakim degilim. Olcum kurami da cok bilmiyorum, ama
Lebesgue olcusu deyince ben soyle anliyorum: sececegimiz sayinin bir (a,b)
araliginda olmasi olasiligi, a ve b sayilarina degil de b - a farkina bagli
olmali. Yanlis midir bilmiyorum. Bu durumda (-n,n) araligina sinirlayip n'yi
sonsuza goturmekle problem cozulmuyor. Yani, "reel sayilarda Lebesgue
olcusune gore rasgele bir aralik secmek" pek iyi tanimli bir sey degil diye
dusunuyorum, yanlis midir?

Kerem