[MD-sorular] bir olasılık sorusu

Buğra Kuloğlu bugrakuloglu at hotmail.com
17 Mayıs 2009 Paz 14:35:03 EEST

iyi günler bır olasılık sorusunda yaşadığım çelişkinin sebebini anlayamadığımdan yardım istiyorum soru öncelikle şöyle 5 evli çift arasından 3 kişi seçilcek ve seçilen 3 kişiden 2 si bir çift olucak iki çözümüm var ve çelişkiyi anlayamadım

1-C(5 1)XC(8 1):C(10 3) 5 evli çiftten birini seçtim sonra kalan 8 kişiden bir kişi ve örnek uzayımda 10 kişiden 3 kişi seçimi olduğundan böldüm ve sonuç olarak 1:3 çıktı

2- A B

    C  D

    E   F

    G   H

    X   Y

çiftler olsun ve hangi çifti seçersem seçiyim öteki kişi çiftin dışında kalacağından her hangi çift olmayan 2 kişi seçiyorum

örnek uzay oluşturmadım çünkü kimi seçersem seçiyim olasılık değişmicek sadece evli olanları almıyorum.şimdi bana gerekli olan sarı ile boyadığım B  ve D harfleri bu yüzden 2:8 den 1:4 çıkıyor burda herhangi aldığım iki kişiyi aynı çiftten almadım çünkü böyle durumda diğer 8 kişiden herkesi seçebileceğim için olasılıkı etkilemiyor yani 1 le çarpmak oluyor.

    yardımınız için teşekkürler

Windows Live tüm arkadaşlarınızla tek bir yerden iletişim kurmanıza yardımcı olur.
http://www.microsoft.com/turkiye/windows/windowslive/products/social-network-connector.aspx