[MD-sorular] Fwd: 9 a kolay bölme

Mehmet Efe Ümit m.efeumit at gmail.com
19 Mayıs 2009 Sal 19:53:00 EEST

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: Mehmet Efe Ümit <m.efeumit at gmail.com>
Tarih: 19 Mayıs 2009 Salı 19:43
Konu: Fwd: 9 a kolay bölme
Kime: md-sorular-request at matematikdunyasi.org

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: Mehmet Efe Ümit <m.efeumit at gmail.com>
Tarih: 18 Mayıs 2009 Pazartesi 18:47
Kime: md-sorular-request at matematikdunyasi.org

Sayın matematikçi büyüklerim,
Ben Efe Ümit .9 yaşındayım.Daha önce sizlerle çıkarma yöntemimi , 5'e bölme
ile ilgili farkettiğim kolaylığı paylaşmıştım.Şimdi yeni farkettiğim işlemle
ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
Çalışırken 9 a bölme işleminde benim için farklı ve kolay olduğunu
düşündüğüm bir şey gördüm.Kalanın " 0" olduğu durumlarda bölünen sayının
onlar basamağına 1 ekliyorum. Sonucu buluyorum.Örneğin 63/9=7 (6+1=7)
Kalanlı bölmelerde ise bölünen sayının birler ve onlar basamağını
topluyorum,tekrar iki basamaklı bir sayı çıkarsa onun basamaklarını da
topluyorum. Sonuç kalanı veriyor.Bölümü kalansızdaki gibi buluyorum.
Örneğin 78/9 işleminde sonuç (7+1)=8 kalan ise 7+8=15 1+5=6 dır.Teşekkürler