[MD-sorular] KANITIM

delininkalemi at gmail.com delininkalemi at gmail.com
19 Mayıs 2009 Sal 23:50:01 EEST

Anlama ve kavrama kaygısı olan biri için 10 ile çarparak bu sayının 1'e
eşit olduğunu göstermenin bence hiç bir inandırıcılığı yok. Bu zaten
ilköğretimde seviyesindeki bir öğrenciye anlatılan şekli. Bu kadar
matematikçinin olduğu bir grupta (Üstüme vazife olmayarak) bu yöntemin
hiç bir inandırıcılığı olmadığını söyleyebilirim kendi adıma. Araya
başka bir sayının yazılamaması örneğini vermiştim ben (yoğun küme) ama
soruyu soran ilk kişinin , muhtemelen lise veya ortaokul öğrencisi veya
akademik matematik eğitimi görmemiş biri olduğunu varsayarak (burada
tabii ki herhangi bir aşağılama yok), anlaşılır olduğuna inandığım için
verdim bu açıklamayı. Ki bu zaten geenel olarak bilinen bir açıklama...
Tabii ki, ciddi ve gerçek bir açıklama, Ali Nesin'in dediği gibi reel
sayı tanımını ve daha bir çok şeyi gerektirmekte. Örneğin bahsedilen
yöntemdeki problem şu :

x = 0,999... ifadesinde sonsuz basamağı 10 ile çarpıyoruz ve sonra
çıkartma  işlemi yapıyoruz. Bu (sanki doğru kelime değil ama ),
"estetik" kaygısı olan biri için bence (biraz) rahatsız edici bir durum
bu. Ya da ben uykulu olarak :) şu an ifade edemiyorum... Ama, böyle bir
işlemle bu sayının 1 e eşit olduğunu gösteriyor olmanın hiç bir
inandırıcılığı yok benim için. Çünkü sadece biçimsel bir gidişat var ve
altı boş...
Naçizhane fikirlerim böyle. İyi çalışmalar...

Burak Yücesoy yazmış: