[MD-sorular] Eksiklik teoremi

Baris PAKSOY baris.paksoy at gmail.com
20 Mayıs 2009 Çar 12:15:37 EEST

Degerli liste üyeleri;
Bir süre once Gödel'in eksiklik teoremini okudum da aklima bir sey takildi,
belki yanit alabilirim diye size danismak istiyorum. Oncelikle Gödel'in
ispatladigi gibi bir ornek teorem var mi, ne dogrulugunun ne de
yalnisliginin ispatlanamiycagi ispatlanmis? Biraz uzerine dusundum fakat bir
teoremin ne dogrulugunun ne yalnisliginin ispatlanamiycaginin nasil
ispatlanabilecegine dair herhangi bir fikir gelistiremedim. Bana kalirsa
boyle bir sey cokta mumkun olmamali, ben yapamadim demek ki bu
ispatlanamiyacak bir teorem diyemeyiz sonucta. Acaba boyle ornek bir teorem
yoksa, Gödel veya baska birisi böyle bir teoremin ne dogrulugunun ne
yalnisliginin ispatlanamaz oldugunun nasil ispatlanabilecegine dair bir
arastirma yapmismidir, bir seyler soylemis midir?

--
Istanbul/Türkei
Cottbus/Deutschland