[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 195, Konu 1

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
20 Mayıs 2009 Çar 17:59:23 EEST

Bu konu neden bu kadar uzadi ki? Yani en basit mantikla, 0.9999... sayisinin
sonuna "sonsuza kadar" 9 eklersek 1 olur artik tabii.  1'e esit olmasi niye
bu kadar tuhaf geliyor insanlara? Yani kaca esit olsun ki??

Bir baska soru sorayim ben. Nasil ifade ederim bilmiyorum ama... "Cogu"
sayinin onluk tabanda iki degisik yazimi var bu durumda. Ornegin,

1.000... = 0.999...

21.34000... = 21.33999...

Devreden kismi 9 veya 0 olmayan sayilarin onluk tabanda tek bir yazimi mi
vardir?

Kerem