[MD-sorular] kabadayi usŘlŘ kanit

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
21 Mayřs 2009 Per 02:48:20 EEST

T├╝z├╝k hazirlayalim, baskan secelim, devlet kuralim demedim.

Bir topluluga zararli olan insanlar topluluk disina s├╝r├╝l├╝rler. Neredeyse hic bir hiyerarsinin olmadigi toplumlar da da bu b├Âyledir ve en sagliklisidir.

Ben bir adami atalim dedim. Kurallar koyalim, t├╝z├╝k hazirlayalim demedim. Atilmiyorsa atilmasin, dedigin gibi, okumam, olur biter.

Bir insani topluluk disina atmak onun ├╝zerinde iktidar uygulamak demek degildir.
Topluluga zarar veren insanin topluluktan faydalanmasini engellersin. Bu senin en dogal hakkin. Iktidar kurmak denmez buna.

Sen sonucta kendi hayatin hakkinda karar aliyorsun, adamin hayati hakkinda karar almiyorsun. O da buradan atilinca sokaklarda acliktan ├Âlmeyecek, merak etme.

Neyse aman atilmasin. Ugrasin bu t├╝r adamlarla. Adam gelmis burada millete bol keseden akil dagitiyor. Hem de hic bilmedigi bir konuda. ├ťst├╝ne bir de azar cekiyor.

Size yazik. Sizin bileceginiz is.

Hassasiyetiniz temelde dogru bence bu arada. Ama biraz karikat├╝r buluyorum. Yeni yetme liseli anarsist hassasiyeti :) Hic yoktan iyidir.

tibet