[MD-sorular] kabadayi usülü kanit

barýþ uðurcan barisevren19 at yahoo.com
21 Mayýs 2009 Per 11:41:53 EEST

tibet efendiyle tartistiginiz bir konuya karismak istemiyorum.  Yalniz bu e-mail da yaptigin genellemeler o tartistiginiz konuyu bence cok cok astigi icin ben de birseyler yazmak istedim.

tamam da bahsettigin mekanizmalarin Turkiye de belki bazi zamanlar gereksiz ve etkisiz bicimde uygulanmis olmasi
artik bundan boyle "herkesin", "her istedigi yerde"  "istedigi gibi"
davranabilecegi anlamina gelmez ki... zaten o bahsettigin tuzukler tam olarak meseleleri "Anlayış ve akıl-mantık içerisinde" cozmek icin konuluyor. yani her tartisma oldugunda oturup ayri ayri o durumu ozel olarak degerlendirmek yerine en bastan bazi kurallar koyuyor insanlar (ki buna da devlet duzeyinde "hukuk devleti" deniyor mesela). bunu tum dunya boyle yapiyor eger biz de olmuyorsa bu bence bizim beceriksizligimiz.

Tabii ki internetteki bir tartisma grubunun tuzuge ihtiyaci olmasi gerekmez, cok sacma olur bu. cunku bu grubun kurulus amaci zaten bastan bellidir hatta cogu zaman direk adi bile yeterlidir, ornek: MD-SORULAR...uye olanlar da uye olduklari grubun amacini bilerek gerek icerik gerekse sekil bakimindan bu gruba uyacak mesajlar atarlar (eee robot degiliz biliyorum ama en azindan isin suyunu cikarmazlar!!!), bu tip bir organizasyona ve onun uyelerine saygi duyduklari icin, dolayisiyla oyle tuzuge falan hic gerek kalmaz............. sen bunlari yazinca aklima geldi: bir keresinde Bilkent te yabanci bir ogretim uyesi ile konusurken bana sunu demisti:

"bazen yoklama da almadigim halde bazi ogrenciler hem derse gelip hem de ders boyunca kendi aralarinda konusuyorlar, neden direk derse gelmeyip gidip bir cafe de muhabbet etmediklerini gercekten anlamiyorum. bu tip seyler benim ulkemde olmuyordu ne yapacagimi bilemiyorum"

gerci bilmiyorum benim ulkemde olmuyor derken asirimi genelledi ya da ben mi inanmak istemiyorum ama ne olursa olsun celiskili bir durum heralde...tabii bir de derslerde "geyik" yapip parti-eglence-festival-geyik zamani elinden kitabi kalemi dusurmeyenler var onlari hic soylemeye bile gerek yok...cesit cesit insan var demek ki.

baris