[MD-sorular] BİR KANIT DAHA

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
23 Mayıs 2009 Cmt 01:10:05 EEST

Aslina bakarsaniz
9/10+9/100+9/1000+....
sonsuz toplami baska sey bu toplamin limiti baska bir sey.

Analizde ikisini de ayni gösterimle ifade ediyoruz.
Yani bu toplami bu sekilde (ya da sigmali) yazdigimizda bu gösterimle hem seriyi (yani parcali toplamlardan olusan diziyi) hem de bu dizinin limitini kastediyoruz.
Analiz kitaplarinda da bu ayrim vurgulanir. Ben üc ayri analiz kitabinda buna dikkat cekildigine rast geldim.

0,999... da ayni sekilde bu seriyi ve limitini ayni anda ifade ediyor olsa gerek.
Bu bir anlasmadir ama sonucta..

bu arada bize daglar kiyiya paralel (ya da dik) "uzanir" diye ezberletmislerdi.
Ben de seyi hic anlamazdim. "Istanbul yedi tepe üzerine kuruludur." Ne demek?
bana böyle yedi tepe ayak olacak sekilde üzerinde tabak gibi bir sey var da onun üzerinde Istanbul var gibi bir seyler cagristirirdi.

Egitimin beyin yikama mekanizmasi oldugu su götürmez bir gercek. Asil tehlikeli olan insanlara devlet ideolojisinin asilanmaya calisilmasi. Milli egitim bakanliginin cografya, tarih, vatandaslik bilgisi gibi kitaplarinin icinde yazan bir cok sey, insanlik sucu kapsaminda ele alinabilecek seyler.