[MD-sorular] bir optimizasyon sorusu

Ceyhun B. Akgül cb.akgul at gmail.com
24 Mayıs 2009 Paz 18:42:25 EEST

Bu dediginiz genel olarak "greedy" algoritma denilen bir yaklasim:
http://en.wikipedia.org/wiki/Greedy_algorithm
En bilinen uygulamalarindan biri de "gezgin satici" problemidir.
Optimal cozumun makul zamanda bulunamayacagi durumlarda sıklıkla basvurulan
bir yontemdir.
"Zero-norm minimization" alaninda bu yaklasim uygulanmis mi acikcasi
bilmiyorum ancak uygulanmis olmasi akla yakin, ne de olsa aklin yolu birdir.

Diger yandan oruntu tanima (pattern recognition) problemlerinde en iyi
oznitelikleri (features) secmek icin bu yaklasimin birebir aynisi olan pek
cok bulussal (heuristic) algoritmanin onerilmis oldugunu biliyorum. Bunlarin
genelde birbirlerinden farkli arama yonlerini secmede kullandiklari
yontemler (ornegin bir sonraki adimda hangi ozniteligin/ozniteliklerin
secilmesi gerektigi gibi).
Bu alanda anahtar sozcuk olarak "sequential forward feature selection"
kullanilabilir.
Daha genel minvalde "derivative-free optimization" da yararli olabilir.

ceyhun