[MD-sorular] duzgun yakinsama

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
25 Mayıs 2009 Pzt 00:57:56 EEST

S^1 üzerinde karesi integrallenebilir bir f fonksiyonu alalım. Ya da R
üzerinde periyodik fonksiyon olarak da düşünebiliriz.

f fonksiyonunun fourier serisini açabiliriz.

Bu seri f fonksiyonuna düzgün yakınsamak zorunda değil. Hatta eğer fonksiyon
sürekli değilse yakınsamıyor. Gibbs fenomeni denen şey tam olarak da sürekli
olmayan fonksiyonlara  bu düzgün yakınsamaması. Ancak her durumda seri
fonksiyona L^2 normunda yakınsıyor.

Ancak eğer elimizdeki f fonksiyonunun C^1 olduğunu (yani türevinin sürekli
olduğunu) varsayarsak, bu durumda seri fonksiyona düzgün yakınsıyor(muş).

Düzgün yakınsaklık ve neredeyse her yerde yakınsaklıkla ilgili şu çok ilginç
teorem de mevcut. Varsayım sadece kalkış uzayının sonlu ölçüye sahip olması.

Erogoff teoremi: (X,M, \mu) bir ölçü uzayı olsun, ayrıca \mu(X) < sonsuz.
Eğer f_n dizisi bir f fonksiyonuna neredeyse her yerde noktasal olarak
yakınsıyorsa, bu durumda f_n dizisi f fonksiyonuna neredeyse her yerde
düzgün yakınsar. Yani her epsilon >0 için öyle bir E kümesi bulunabilir ki
\mu(X\E) < epsilon, ve f_n dizisi E kümesine kısıtlandığı zaman f
fonksiyonuna düzgün yakınsıyor.