[MD-sorular] ALT'LI SORU

MEHMET ERSEN ULKUDAS meulkudas at hotmail.com
26 Mayıs 2009 Sal 14:34:06 EEST

 Sayın Metin Aytekin Demir

 Değerli Kardeşim

 Bildigimiz kadariyla dogrudur, demişsiniz.

 Yanıtınız yanlıştır demiyorum,

 Tam beklenen yanıt olmuş da demiyorum, diyemiyorum,

 Bu aslında kolay gözüken bir zor soru, ince soru, okkalı soru,

 Peano Aksiyomları ile başlayıp

 sayma  sayılarını, tam sayıları, rasyonel  sayıları, reel sayıları

 nasıl kurguluyoruz, inşa ediyoruz, bu bilgi olmaksızın bu sorunun tadına

 lezzetine varılamaz, tam isabetli yanıta ulaşılamaz.

 Daima rahmet ve saygı ile andığım Ankara Üniversitesi Matematik Kürsüsü

 ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nden Profesör Hocam

 Dr. Cengiz Uluçay

 derdi ki

 "Analizin temelini sayı kavramı teşkil eder,

  analiz yapmak için, öğrenmek ve öğrencilerinize öğretmek için

  mutlaka sayıları çok esaslı çok doğru olarak öğrenin ve ileride

  öğrencilerinize de böyle öğretin"

  Nitelikli bir 'analiz' kitabına bakabilirsiniz, mesala Cengiz Hoca'nın

   Fonksiyonlar Teorisi kitaplarına ...

 Benim sorularımla ilgilendiğiniz, yanıtlar gönderdiğiniz için

 çok teşekkür eder, iyi günler diler, e-mailerinizi beklerim.

 Mehmet Erşen Ülküdaş

cc: Sayın Ali Nesin

      Sayın Eren Mehmet Kıral

      Sayın Uluğ Çapar