[MD-sorular] Degistirip degistirmemek

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
27 Mayıs 2009 Çar 01:22:27 EEST

Herhalde bu soruda soyle yapmak lazim:

Zarfi bize veren kisinin sonsuz miktarda parasi olamaz. X olsun bu toplam
para. Buradan bir miktar parayi rastgele alip bir zarfa koyacak, yarisini da
oteki zarfa koyacak. Simdi zarfi secip actiktan sonra cikacak paraya gore
bir kosullu olasilik fonksiyonunu duzgun bir sekilde yazabiliriz. Zarfi
degistirdigimizdeki beklentiyi de dogru duzgun hesaplayabiliriz. Mesela
cikan para X/2 kadarsa, zarfi degistirmeyiz. 1 olasilikla icinde cok para
olan zarfi secmisizdir cunku. Ondan sonra bu beklentiyi X sonsuza giderken
hesaplamak gerek ki, gecenin bu saatinde benim becerebilecegim bir is degil.
Bu durumda paradokstan kurtulunacagini dusunuyorum.

Kerem