[MD-sorular] Degistirip degistirmemek

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
27 Mayıs 2009 Çar 18:26:45 EEST

1. soru icin olasilik degismez sonucunu buldum. 2 kisi benden farkli cevap
verince sonuctan hakkinda suphelerim artti :)  ama hatami bulamadim.

A=(0,1)
b_1=(0,1)
b_2=[1,2)
B=(0,2)=b_1 U b_2
kumeleri olsun. Sectigimiz zarfin icinden cikan sayi x olsun. Amacimiz x'in,
A kumesinden mi yoksa B kumesinden mi secildigini tahmin etmek. Dolayisiyla
x degerinin A ve B kumesinden gelme olasiliklarini karsilastirmaliyiz.

i) x=>1 icin; x'in b_2 den secildigi kesindir. Dolayisiyla P(x elemanidir B)
= 1. Zarfi degistirmeyiz.

ii) x<1 icin; x'in A kumesinden secilme ihtimali ile b_1 kumesinden secilme
ihtimali aynidir (b_2 den secilme ihtimali ise 0'dir). Dolayisiyla P(x
elemanidir A) = 1/2 = P(x elemanidir B)
Zarfi degistirmek olasiligi etkilemez.