[MD-sorular] ALT'LI SORU

Ege Azuz egeselazuz at gmail.com
29 Mayıs 2009 Cum 00:47:16 EEST

   Peano aksiyomlarını sağlayan herküme doğal sayılar kümesi değildir ama
doğas sayılara eşyapısaldır, iki kümenin eşyapısal olması kümelerin aynı
olduğu anlamaına gelmez, N yi kurduktan sonra Z nin içinne gömüyoruz yani Z
de N ye eşyapısal bir küme buluyoruz ve buna artık N diyoruz, orijinal
derken bu kastedildi sanırım.Bu yüzden bu kurulumla ilk başta N kümesi Z'nin
altkümesi değildir.

"Bu tür seyleri düsünürken sayilara verdigimiz 1,2,3 gibi isimlerden
bagimsiz düsünmemiz gerekiyor. Yoksa olayin icinden cikamayiz"

Yukarda ne dediğinizi anlayamadım, sayı kümeleri istediğimiz özellikler
sağlansın diye birbirinin altkümesi olurlar, işin içinden çıkamayacak bir
durum yok.

Bu konu MD'de olağanüstü birşekilde anlatılmıştır.

Ege

27 Mayıs 2009 Çarşamba 22:34 tarihinde tibet efendi