[MD-sorular] ALT'LI SORU

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
29 Mayıs 2009 Cum 15:03:06 EEST

Bir önerme eğer belitlerle kanıtlanamıyorsa bu belit sisteminin o önermeyi
doğrulayan ve yanlışlayan birer modeli bulunabileceğini hatırlıyorum. Hatta
sanırım bu modeldeki eleman sayısı countable bile seçilebilir.

Ben kanıtlanamam'ı aritmetiksel olarak yazınca oluşan önermeye P diyelim. Bu
önermenin Peano aritmetiğinin hiçbir modelinde kanıtı yoktur ama her
modelinde doğrudur. Dolayısıyla bu B/A kümesinden bir elemana örnek değil.

Hatalı mıyım?

Sanırım ben kanıtlanamam önermesini sadece ilkel terimlerle, onlar arasında
oluşan ilişkilerden yararlanarak yazmıyoruz. Ama o zaman da nasıl yapıyoruz?