[MD-sorular] baglantř

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
30 Mayřs 2009 Cmt 15:25:36 EEST

Benim dedigim o degil.
Benim dedigim su:
Bir koordinat ekseninin pozitif kismini R^n den cikariyor.
Ben de diyorum ki, o pozitif kismini cikardigi koordinat ekseninin negatif kismindan herhangi bir nokta alip bu noktayi sabitleyip, k├╝medeki her noktanin bununla baglantili oldugunu kolaylikla g├Âsterebilir. C├╝nk├╝ baglanti icin dogru parcalari yetiyor. Denklemlerini falan yazmak kolay oluyor.

K├╝medeki her noktanin baglantili oldugu bir nokta varsa (ki var) b├╝t├╝n noktalar da birbiriyle baglantilidir. S├Âyledigi k├╝me baglantili olmakla kalmayip ayni zamanda yildiz sekilli. Ben yildiz sekilli oldugunu g├Âstermek icin bir y├Ântem s├Âyledim.

Benim dedigim seyin convekslikle dogrudan ilgisi yok.
Convekslikte de dogru parcalarini inceliyorsun, oradan benzettin herhalde.
Ama konveksligi g├Âstermek icin rastgele iki nokta alman gerek.

Ben belli bir nokta alip onun star domain'in merkezi oldugunu g├Âstersin diyorum.
Neyse, senin ├Ânerdigin alternatif de dogru.

tibet