[MD-sorular] baglantý

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
30 Mayýs 2009 Cmt 15:25:36 EEST

Benim dedigim o degil.
Benim dedigim su:
Bir koordinat ekseninin pozitif kismini R^n den cikariyor.
Ben de diyorum ki, o pozitif kismini cikardigi koordinat ekseninin negatif kismindan herhangi bir nokta alip bu noktayi sabitleyip, kümedeki her noktanin bununla baglantili oldugunu kolaylikla gösterebilir. Cünkü baglanti icin dogru parcalari yetiyor. Denklemlerini falan yazmak kolay oluyor.

Kümedeki her noktanin baglantili oldugu bir nokta varsa (ki var) bütün noktalar da birbiriyle baglantilidir. Söyledigi küme baglantili olmakla kalmayip ayni zamanda yildiz sekilli. Ben yildiz sekilli oldugunu göstermek icin bir yöntem söyledim.

Benim dedigim seyin convekslikle dogrudan ilgisi yok.
Convekslikte de dogru parcalarini inceliyorsun, oradan benzettin herhalde.
Ama konveksligi göstermek icin rastgele iki nokta alman gerek.

Ben belli bir nokta alip onun star domain'in merkezi oldugunu göstersin diyorum.
Neyse, senin önerdigin alternatif de dogru.

tibet